שוק הקריפטו במצב רוח שורי: הביטקוין טיפס למחירו הגבוה מאז יוני 2019

הבוקר זינק מחיר הביטקוין עד ל-13,329 דולר - וקבע שיא של שנה וארבעה חודשים •  אנליסטים של ג'יי.פי. מורגן סבורים כי למטבע הקריפטו יש "פוטנציאל אפסייד משמעותי"

שלט "כאן מקבלים ביטקוין" מחוץ לבית עסק / צילום: Gillian Flaccus, AFP
שלט "כאן מקבלים ביטקוין" מחוץ לבית עסק / צילום: Gillian Flaccus, AFP

שוק מטבעות הקריפטו פותח את השבוע במצב רוח שורי, אחרי שבוע של עליות שערים משמעותיות. שער הביטקוין, המטבע המוביל בשוק, טיפס בשעות הבוקר המוקדמות היום (יום א') לשיא של שנה וארבעה חודשים. בסביבות השעה 6:30 הבוקר (שעון ישראל) עלה מחיר הביטקוין עד ל-13,329 דולר - רמתו הגבוהה ביותר מאז 26 ביוני 2019, לפי נתוני אתר CoinMarketCap, העוקב אחרי נתוני השוק.

עד ליוני 2019, הפעם האחרונה שבה נסחר הביטקוין ברמה גבוהה מזו שבה נסחר הבוקר, היתה ב-16 בינואר 2018 - כחודש בלבד לאחר ששער הביטקוין הגיע לשיא של כל הזמנים, ב-17 בדצמבר 2017, כשעלה עד לכ-20,089 דולר. עם זאת, אין זו הפעם הראשונה בשנים האחרונות שבה מחיר הביטקוין חוצה את הרף של 13 אלף דולר. בסוף יוני ובתחילת יולי 2019, עשה זאת הביטקוין לפרק זמן קצר יחסית - כפי שעשה גם במהלך השבוע שעבר, ביום רביעי וביום חמישי.

לאחר הזינוק הבוקר ירד מעט שער הביטקוין, ובשעות הצהריים היום נסחר המטבע סביב מחיר של 12,975 דולר. לפי נתוני אתר Nomics, המנתח את נתוני המסחר בשוק הקריפטו, מחירו הנוכחי של הביטקוין משקף לו שווי שוק של יותר מ-240 מיליארד דולר. בשבוע האחרון עלה מחירו הדולרי של הביטקוין בכ-13%, כשהוא משלים עלייה של כ-20% בחודש החולף. מתחילת השנה טיפס שער הביטקוין (BTC) בכ-70%.

העלייה בשער המטבע נרשמה על רקע חדשות חיוביות עבור הביטקוין בשבוע האחרון, ובעיקר ההכרזה של חברת פייפאל האמריקאית על כוונתה להשיק בפלטפורמת התשלומים המקוונים שלה אפשרות למכור ולקנות כמה מטבעות קריפטו, כבר בתחילת שנת 2021. גם הדיווחים על רכישות גדולות של ביטקוין שבוצעו בחודשים האחרונים על ידי חברות הטכנולוגיה האמריקאיות Square ו-MicroStrategy, חיזקו את הסנטימנט החיובי בשוק מטבעות הקריפטו.

ביום שישי האחרון כתבו אנליסטים של בנק ההשקעות האמריקאי ג'יי.פי. מורגן כי הם סבורים שלמחיר הביטקוין יש "פוטנציאל אפסייד משמעותי". הערכת האנליסטים ניתנה במסגרת פנייה ללקוחות הבנק על ידי צוות אסטרטגיית הנגזרים של ג'יי.פי מורגן. לדבריהם, על פי העלייה בקורלציה החיובית בין מחיר הביטקוין לבין מדד המניות S&P 500 מאז מרץ האחרון, נכון יותר יהיה לאפיין את הביטקוין כנכס מסוכן מאשר כנכס בטוח. התפקוד של ביטקוין כנכס סיכון, כתבו האנליסטים, "משקף כנראה את הצורך במטבע 'אלטרנטיבי' יותר מאשר את הצורך בגידור או בנכס 'בטוח'".