דירקטוריון אל על צפוי להקים ועדת איתור למנכ"ל החברה

לאחרונה מונה יו"ר חדש לדירקטוריון החברה, דוד ברודט, השליטה באל על עברה לחברת כנפי נשרים • ברקע: החל"ת של עובדי אל על יוארך עד סוף חודש נובמבר

מטוס אל על / צילום: יואב יערי
מטוס אל על / צילום: יואב יערי

דירקטוריון אל על צפוי להקים ועדת איתור לתפקיד מנכ"ל החברה. לאחרונה מונה יו"ר חדש לדירקטוריון החברה, דוד ברודט, סגן היו"ר הוא עמיקם בן צבי. חברי דירקטוריון נוספים שנכנסו, אחרי העברת השליטה באל על לחברת כנפי נשרים, הם פרופ' גבריאלה שלו, דורון כהן, מוטי אנגלמן וג'ייסון גרינבלט.

עם החלפת צמרת הדירקטוריון נמסר מכנפי נשרים כי "אנו שמחים לקחת על עצמנו את השליטה באל על מתוך הבנת האחריות הכבדה לניהול החברה בתקופה הנוכחית המאתגרת בו נתון עולם התעופה בארץ ובעולם נמצא במשבר. בפני החברה עומדות משימות רבות ובראשן החזרת אמון הלקוחות בחברה. אל על יוצאת לדרך חדשה שתבטיח עתיד בטוח לחברה ולכלל העובדים בה. ההתפתחויות האזוריות מאפשרות לאל על להציע ללקוחותיה מגוון חדש של אפשרויות ויעדים חדשים".

אלא שבינתיים נדמה ששקט בגזרת אל על: בשעה שארקיע וישראייר כבר נקבו במועד להתחלת הטיסות לאמירויות, אותם יעדים חדשים שאליהם כיוונה כנפי נשרים בהודעתה, קיבלו עובדי אל על הודעה כי החל"ת שבו הם נמצאים מזה חודשים ארוכים יוארך עד לסוף חודש נובמבר. בימים אלה אל על מחדשת פעילותה בהדרגה כשהיא מפעילה טיסות ליעדים ספורים בהם ליוון ולארה"ב. בהודעה על הארכת החל"ת מסרה החברה כי "כ-5,500 עובדים של החברה והחברות הבנות שלה מצויים בחל"ת. הדרגתית של עובדים מחל"ת תהיה בהתאם להיקף הטיסות המתוכנן".

אל על חתמה על הסכמים עם ארבעת נציגי העובדים שלה במסגרת מתווה הסיוע עליו סיכמה החברה עם משרד האוצר. מתווה הסיוע כלל גיוס הון בהיקף של 150 מיליון דולר בהנפקה שנערכה לפני כחודש וחצי, הנפקה זו הביאה להחלפת בעלי השליטה בחברה. השלב השני במתווה הוא הלוואה שאל על אמורה ליטול מבנקים מלווים בהיקף של 250 מיליון דולר בערבות מדינה בשיעור 75%, עד כה אל על לא בישרה על התקדמות במשימה הזו ולכן, היישום של הסכמי ההתייעלות עם העובדים לא יוכל לצאת אל הפועל.

במסגרת ההתייעלות צפויה אל על תיפרד מכשליש מעובדיה. תנאי ההסכם עם העובדים קובעים כי אלו ייכנסו לתוקף לכשיושלם מתווה הסיוע לחברה. לאחרונה גם קבע בית הדין כי ההסכם עם הטייסים שעליו חתמה ההסתדרות במקומם תקף כשעתירתם נגד ההסכם נדחתה. הטייסים מקווים לשפר את ההסכם בשיח עם ההנהלה.

לצד המשימה החשובה של השבת אמון הלקוחות אל על צריכה לעמול על גם על בניית אמון מול העובדים. ככל הידוע עד כה העובדים ממתינים לשמוע את קולו של הבעלים החדש, אלי רוזנברג או את נציגיו. העובדים שניטעה בהם התקווה שאל על תתאושש לאחר החלפת הבעלים בינתיים מתבשרים על הארכת החל"ת ולא על הגדלת הלו"ז של הטיסות במקום זאת. בנוסף, ועדת איתור שצפוי להקים הדירקטוריון תחל באיתור מנכ"ל שיחליף את גונן אוסישקין. מאל על לא נמסרה תגובה.