מתווה חדש יאפשר תיירות עסקית גם ממדינות אדומות

לפי המתווה של משרד הבריאות, תיירים עסקיים שיגיעו לישראל ממדינות אדומות יוכלו לשהות בארץ עד ארבעה ימים תחת מגבלות תנועה • מתווה חדש יאפשר תיירות עסקית גם ממדינות אדומות

נתב"ג, היום / צילום: מיכל רז-חיימוביץ, גלובס
נתב"ג, היום / צילום: מיכל רז-חיימוביץ, גלובס

אחרי שנכנס לתוקף מתווה שמאפשר כניסת תיירים עסקיים לישראל מהמדינות הירוקות, בימים הקרובים יפרסם משרד הבריאות מתווה כניסה לתיירים עסקיים שיגיעו לישראל ממדינות אדומות וזאת לשהייה של עד ארבעה ימים, כלומר 96 שעות. נזכיר כי מתווה חדש יאפשר תיירות עסקית גם ממדינות אדומות. המתווה גובש יחד עם משרד הכלכלה.

מתווה האישור לנוסעים הזרים ממדינות הירוקות שיוכלו להגיע לישראל למטרות עסקים קובע שהייה מרבית של עד שבעה ימים בכפוף לאישור מראש שיעניק משרד הכלכלה המחייב גם הזמנה מחברה ישראלית. הנוסעים יידרשו למלא טופס מקוון באתר משרד הכלכלה וימתינו לאישור אותו יקבלו בטווח של עד 15 ימים.

לפי המתווה החדש, הבאים ממדינות ירוקות לא יחויבו בבדיקת קורונה ולא יידרשו להיכנס לבידוד. בשונה מהם, נוסעים שיגיעו ממדינות אדומות יידרשו להקפיד על מתווה הדוק הרבה יותר: ראשית הם יחויבו לבצע בדיקות קורונה במדינת המוצא בטווח של עד 48 שעות לפני הטיסה. זהו המתווה הראשון שבו משרד הבריאות משלב את בדיקות הקורונה בכניסה לארץ כחלק מהמדיניות לתיירים.

הנוסעים יידרשו לקבל מראש אישור ממשרד הכלכלה והזמנה מחברה ישראלית כולל נימוק שמצדיק את בואו של האורח לפי מספר קטגוריות (חתימה על עסקה, בדיקת נאותות, צורך כלכלי דחוף שלא ניתן לספק לו מענה מרחוק וכד'). הנוסעים שיקבלו אישור להגיע לישראל יוכלו לשהות במדינה עד 96 שעות במתכונת של קפסולות המונות עד 6 אנשים (עד שלושה מהם יוכלו להיות זרים).

הנוסעים העסקיים ממדינות אדומות לא יורשו ללון בבית מלון אלא בדירות מגורים או ביחידות נופש ויורשו לצאת רק לביקור במפעל או במשרדי החברה המארחת וגם שם להתנהל עם מסכות ובהקפדה על מרחק. הנוסע העסקי והקפסולה שהוא מתלווה אליה יוכלו להתנייד רק ברכב ייעודי. עוד קובע המתווה כי הנוסעים העסקיים לא יוכלו לסעוד במקומות ציבוריים ויסופק להם מזון בנפרד.