מקס מקימה חברת פינטק שתפתח טכנולוגיות תשלום

לפי מקס, החברה "העצמאית" החדשה "תעסוק בפיתוח פתרונות תשלומים על בסיס טכנולוגיות מתקדמות (Payments As A Service), ותמזג לתוכה את פעילות החברות קרדיט גארד וכספיט, שנרכשו לאחרונה על ידי הקבוצה"

אוהד מימון / צילום: איל יצהר, גלובס
אוהד מימון / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת כרטיסי האשראי מקס הודיעה על הקמת חברת "פינטק לטכנולוגיות תשלומים", שאותה ינהל אוהד מימון, סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי במקס בחמש השנים האחרונות, ושיעזוב את הנהלת חברת כרטיסי האשראי בתחילת השנה הקרובה.

לפי מקס, החברה "העצמאית" החדשה "תעסוק בפיתוח פתרונות תשלומים על בסיס טכנולוגיות מתקדמות (Payments As A Service), ותמזג לתוכה את פעילות החברות קרדיט גארד וכספיט, שנרכשו לאחרונה על ידי הקבוצה". מדובר במתן מושכות ניהול למימון, שרוצה להתפתח ושזוכה להערכה רבה בחברה.

מקס הפכה בשנה שעברה מחברת לאומי קארד לחברה עצמאית, בשליטת קרן ורבורג פינקוס. בחברה מושקעים בהחזקות מיעוט גם מנורה מבטחים, כלל ביטוח ואלייד. החברה מנוהלת בידי רון פאינרו המנכ"ל וירון בלוך היו"ר.

במקס אומרים, כי "הקמת החברה החדשה משרתת את הצרכים המתפתחים של שחקנים רבים בזירות סחר שונות, וביניהם, גופים פיננסיים, עסקים גדולים וקטנים, חברות פינטק וסטארט-אפים". הם מוסיפים, כי "החברה תעסוק בפתרונות תשלום אינטגרטיביים ומרובי ערוצים (omni channel) בבתי עסק עצמם וגם במסחר המקוון, בביצוע תשלומים דיגיטליים והעברות כספים מרחוק".

ביחס לחברות כספיט, שבניהול מאיר רן, וקרדיט גארד שבניהול אוריאל בן דוד, שנרכשו על ידי מקס לאחרונה ושיוכפפו למימון, מציינים במקס כי הן "מרכזות כל אחת, פעילות בסדרי גודל של עשרות מיליוני שקלים ומעסיקות למעלה מ- 150 עובדים", ושמיזוגן לחברה עצמאית אחת תקרה אי שם "בהמשך".

מטעם פאינרו נמסר היום כי החברה שהוקמה עתה "תעניק לעשרות אלפי גופים עסקיים פתרונות תשלום מתקדמים" כשמימון הוסיף כי "ישראל חווה בשנים האחרונות תהליך מואץ של מהפיכה בעולמות התשלומים והבנקאות" ולכן "עלינו לאפשר לעסקים ולכל גוף פיננסי להתחבר לעולמות התשלומים והבנקאות בצורה קלה ופשוטה".

בדוחותיה הכספיים ציינה החברה בין היתר שורה של אתגרים ושינויים בעולם הבנקאות בכלל, ובתחום התשלומים, כרטיסי האשראי והאשראי בפרט תוך שנכתב בנוסף כי "החברה שוקדת על פיתוח קווי עסקים ומנועי צמיחה נוספים, וזאת לאור שחיקת הרווחיות והשינויים הרגולטורים בפעילות ההנפקה והסליקה. בנוסף, החברה ממשיכה בפיתוח מאמצי הליבה שלה הכוללים השקעה נרחבת בעולמות הדיגיטל, יצירת שיתופי פעולה עם חברות מעולמות הפינטק ויצירת שיתופי פעולה מבוססי טכנולוגיה".