לאור הביקוש הרב: ארקיע מקדימה את מועד השקת הקו לאמירויות

בדובאי אין חובת בידוד בהלוך והנכנסים לישראל פטורים מבידוד משום שאיחוד האמירויות מוגדרת כמדינה ירוקה

ארקיע מקדימה את מועד השקת הקו שלה לדובאי ל-20 לדצמבר במקום ה-3 בינואר, המועד עליו הכריזה בתחילה. הסיבה: ביקושים גבוהים ליעד החדש ובעיקר לנוכח העובדה שמדובר באחת המדינות הירוקות הבודדות הרלוונטיות כיום לתייר הישראלי. בדובאי אין חובת בידוד בהלוך והנכנסים לישראל פטורים מבידוד משום שאיחוד האמירויות מוגדרת כמדינה ירוקה.

ישראייר וארקיע מדווחות על אלפי הזמנות בקצב של מאות ליום מאז שנפתחה האפשרות לרכוש כרטיסי טיסה וחבילות לדובאי. שתי החברות מתכוונות להפעיל טיסות לדובאי על בסיס יומי והן שתי החברות היחידות שמציעות כרגע טיסות סדירות בקו. בתחילת ינואר יש להניח שהתנועה תגבר עם כניסת החברות האמיריתיות בטיסות לתל אביב ובטיסות ההמשך למגוון יעדים. להבדיל מאבו דאבי, בדובאי אין חובת בידוד לתיירים שבכל מקרה מחויבים להציג בדיקת קורונה עדכנית בכניסה. באבו דאבי עוברים התיירים בדיקה נוספת בשדה התעופה ובדובאי עוברים בדיקה נוספת כעבור חמישה ימים. סוגיה חשובה שיש לקחת בחשבון היא של ביטוח הנסיעה, מוצר שבעידן הקורונה הפך לחובה מבחינת מדינות רבות עבור כלל הנוסעים.

"זו המדינה שאני הכי רגוע לשלוח אליה כיום ישראלים" אמר ל"גלובס" נשיא ומייסד חברת הביטוח דיוידשילד (פספורטכארד) אלון קצף. קצף מתייחס לדובאי - אמנם איחוד האמירויות היא מדינה אחת אולם כל אמירות פועלת בנפרד, בין השאר בכל הנוגע לקורונה. בדובאי למשל אין חובת בידוד לנכנסים בשעה שבאבו דאבי, יש.

דיוידשילד פועלת בכמה מדינות ולכן דובאי כיעד לתייר כבר מוכרת לקצף "אנחנו מבטחים כבר כמה שנים תיירים שיוצאים מגרמניה או מאוסטרליה לדוגמה וביטחנו כבר את הישראלים הראשונים שיצאו לדובאי. אפילו חווינו כבר נוסע שאובחן כחיובי לקורונה ונוסע אחר שנאלץ להיכנס לבידוד. בואי נגיד שזה המקום להיות בו בבידוד. הם שהו במלון שבעה כוכבים ואם היו זקוקים לטיפול רפואי היו מועברים לבתי חולים אמריקאים מהטובים בעולם. אם היה לי ישראלי מאובחן בבולגריה למשל הייתי דואג להטיס אותו לארץ ומשם ממש לא".

קצף מסביר שכל התיירים שנכנסים לדובאי מחויבים להציג בדיקת קורונה עדכנית (עד 96 שעות לפני הטיסה). לדבריו בדובאי התיירים מתבקשים לבצע בדיקה נוספת אחרי חמישה ימים (כך אותר המאובחן). קצף מסביר שהבדיקה מתואמת על ידי השלטונות שדואגת לאתר את התייר בבית המלון ולבצע את הבדיקה. באשר לשירותים הרפואיים למי שזקוק הוא מדגיש "מדובר בבתי חולים מאוד מתקדמים שהם של מדינת עולם ראשון עם שירות ורמה טיפולים לעילא. דובאי היא יעד ירוק והבדיקה שעושים בארץ לפני הטיסה מסננת 95% מהאירועים האפשריים להידבקות בקורונה. רוב הסיכויים שמי שמגיע לשם לא יזדקק לשירותים רפואיים בנושא הזה - להבדיל ממדינות אירופה שם התושבים יכולים לנוע בין המדינות בלי לבצע בדיקות קורונה בדובאי 100% מהנכנסים מציגים בדיקות. לשבת בלובי במלון ביוון כרוך ביותר סיכון משום ששם אולי יש מישהו מאיטליה שהגיע ולא עבר בדיקה, בדובאי את יודעת שכל מי שלידך עבר בדיקת קורונה בכניסה".

בימים אלה אבו דאבי דורשת כאמור בידוד של 14 ימים בכניסה והיא אף לא מתירה כניסה מדובאי בלי לבצע בכניסה בגבול שהיא חצצה בין שתי האמירויות אבל קצף מדגיש כי הביטוח מאפשר לנוע במדינה. באשר למחירים בפספורטקארד מדובר על 5 עד 7.5 דולר ליום לנוסעים שמוגדרים ברמת סיכון נמוכה - הומחיר עולה יחד עם רמת הסיכון. באשר לנוסעים בגיל השלישי והרביעי מפרט קצף כי "מעל גיל 70 נדרש חיתום (שאלון רפואי, מר"ח) יותר קפדני, מה שחשוב גם בשביל המבוטח שלפעמים לא יודע שהוא בקבוצת סיכון. לפי הנסיעות שמתכוננות לאמירויות אנחנו כבר רואים שיהיו לא מעט נוסעים בני הגיל השלישי והרביעי שמרגישים בנוח לנסוע לשם".