הכתה את התחזיות: פעילות הענן דחפה את מיקרוסופט לצמיחה של 12%

מיקרוסופט הציגה ביצועים חזקים בכל החטיבות וההכנסות שלה הסתכמו ב-37 מיליארד דולר • ההכנסות מפלטפורמת אז'ור עלו ב-48% לעומת הרבעון המקביל

מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה / צילום: Associated Press
מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה / צילום: Associated Press

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט פתחה את שנת הכספים שלה ברגל ימין: בתמיכת הקורונה והשלכותיה, החברה צמחה ב-12% והציגה הכנסות של 37.2 מיליארד דולר, 1.5 מיליארד דולר מעל תחזיות האנליסטים. התוצאות הטובות היו באופן רוחבי, בכל החטיבות של החברה. מיקרוסופט נסחרת לפי שווי של 1.6 טריליון דולר, לאחר שמנייתה עלתה ב-35% מתחילת השנה.

"הביקוש למוצרי הענן שלנו דחפו אותנו לתחילת שנה טובה, כשההכנסות של הענן המסחרי הסתכמו ב-15.2 מיליארד דולר, עלייה של 31% לעומת הרבעון המקביל", מסר איימי הוד, סגנית נשיא וסמנכ"לית הכספים של מיקרוסופט, בהודעה למשקיעים. החברה תספק תחזיות להמשך השנה במהלך שיחת הוועידה עם האנליסטים.

מיקרוסופט הפתיעה לטובה גם בשורה התחתונה. החברה הציגה רווח נקי של 13.9 מיליארד דולר או 1.82 דולרים למניה בדילול מלא, לעומת 10.7 מיליארד דולר או 1.38 דולרים ברבעון המקביל. תחזית האנליסטים הייתה לרווח נקי של 1.54 דולרים. ברבעון הראשון הקצתה החברה 9.5 מיליארד דולר לרכישה עצמית של מניות וחלוקת דיווידנד.

חטיבת הפרודוקטיביות והתהליכים העסקיים, שכוללת בין השאר את אופיס ולינקדאין, הציגה צמיחה של 11% והכנסות של 12.3 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים הייתה להכנסות של 11.8 מיליארד דולר; ואילו חטיבת המחשוב האישי, שכוללת את פעילות הפרסום, ווינדוס, Xbox ועוד, צמחה ב-6% וההכנסות שלה הסתכמו ב-11.9 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים הייתה להכנסות של 1.2 מיליארד דולר. חלק מהסיבה שהחטיבת הזאת צמחה בקצב איטי יותר היא ההכנסות מפרסום במנוע החיפוש, שירדו ב-10% לעומת הרבעון המקביל.

המנכ"ל סאטיה נאדלה מסר בהודעה למשקיעים כי "העשור הקרוב של הביצועים הכלכליים של כל עסק יוגדרו על ידי המהירות של הטרנספורמציה הדיגיטלית שלו. אנחנו מציגים חדשנות בכל היצע המוצרים שלנו כדי לעזור ללקוחות בכל תעשייה לשפר את הערך, להגדיל את הגמישות ולהוריד הוצאות".