הערעור התקבל, ומספר העוברים את בחינת הלשכה עלה ל-55%

לאחר קבלת העררים, 69% מכלל הנבחנים שניגשו בפעם הראשונה לבחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין במחזור קיץ 2020 עברו בהצלחה את הבחינה • ראש לשכת עורכי הדין: "החלטת הוועדה הבוחנת הינה סופית, והוועדה לא תדון בעררים והשגות חוזרים"

מתמחים נבחנים בבחינת ההסמכה בחודש שעבר  / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין
מתמחים נבחנים בבחינת ההסמכה בחודש שעבר / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

לשכת עורכי הדין הודיעה כי בעקבות קבלת מספר עררים על שאלות בחינת ההסמכה, עלה מספר המתמחים שעברו את הבחינה ב-21%, והוא עומד על 55%.

הוועדה הבוחנת, בראשות השופט בדימוס משה יועד הכהן, הודיעה כי החליטה לפסול 6 שאלות בבחינה ולקבל ל-2 שאלות תשובה נכונה נוספת.

לאור זאת, 69% מכלל הנבחנים שניגשו בפעם הראשונה לבחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין, במחזור קיץ 2020, עברו בהצלחה את הבחינה.

"שיעור עוברים זה גבוה ב-21% מהנתונים שפורסמו עובר להחלטת הוועדה בעררים ובהשגות, שעמדו על 48% מעבר בלבד בקרב הנבחנים שניגשו בפעם הראשונה. בעקבות החלטת הוועדה, עלה אחוז העוברים בקרב כלל הנבחנים ב-21% והוא עומד כיום על 55%".

לדברי ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי, "מדובר בשיעור עוברים הוגן והגיוני נוכח העובדה שעבור 968 נבחנים (מתוך 2836 נבחנים בסה"כ) מדובר בבחינה שנייה ומעלה".

חימי ציין כי החלטת הוועדה הבוחנת הינה סופית, והוועדה לא תדון בעררים והשגות חוזרים. עוד נכתב כי הוועדה קבעה שעל פי הדין היא אינה מוסמכת ליתן תוספת ניקוד בגין נסיבות שאינן ליקוי בבחינה עצמה, כדוגמת משבר הקורונה.

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר מסר בתגובה: "אני שמח שהדיון בוועדה על אחוז הנכשלים הגבוה בבחינות לעורכי הדין הוביל לטיפול טוב יותר בעררים ולהחלטות שהתקבלו בעקבות כך. יחד עם זאת, אבחן את הנתונים גם בהשוואה לשנים קודמות, הן לנבחנים בפעם ראשונה והן לאלה שנבחנו כעת שוב, בפרט לאור העובדה כי המבחנים התקיימו בתקופת קורונה שמצדיקה החרגה מיוחדת.

"בנוסף, הוועדה שהוקמה על ידי שר המשפטים בעקבות הדיון בוועדת החוקה תמשיך לבחון באופן מעמיק את שיטת המבחנים בכלל עד להגשת מסקנות מפורטות ומנומקות בנושא חשוב זה".