קורצים למשקיעים הזרים: החברות בבורסה בת"א יוכלו לפרסם דוחות באנגלית

ברשות לניירות ערך מקווים כי הפניה בשפה האנגלית תמשוך את המשקיעים הזרים, ובכך תגדל הפעילות בבורסה • כיום בתל אביב נסחרות 53 חברות במסגרת הסדר הרישום הכפול שמדווחות בשפה האנגלית • המסחר במניות של חברות אלה מהווה כ-40% מנפח מהמסחר בבורסה

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה  / צילום: ענבל מרמרי
יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה / צילום: ענבל מרמרי

הצעת רשות ניירות ערך, בראשות ענת גואטה, לאפשר לחברות הציבוריות לדווח בשפה האנגלית אושרה היום (ג') בוועדת הכספים של הכנסת.

המטרה בדיווח בשפה האנגלית היא להסיר את חסם השפה ולפתוח את שוק ההון הישראלי לחברות זרות, משקיעים ואנליסטים זרים, הדוברים את השפה האנגלית ולאפשר לחברות לדווח לאותם משקיעים בשפה המועדפת עליהם, ולעיתים קרובות באותה שפה בה הן ממילא מנהלות את עסקיהן.

ברשות ניירות ערך מעריכים כי שוק ההון המקומי יהיה נגיש כעת יותר למשקיעים בינלאומיים ואטרקטיבי יותר לחברות ישראליות וזרות, דבר שיוביל לביסוסו ולהרחבתו של השוק הציבורי.

כיום בבורסה בתל אביב נסחרות 53 חברות במסגרת הסדר הרישום הכפול שמדווחות בשפה האנגלית. המסחר במניות של חברות אלה מהווה כ-40% מנפח מהמסחר בבורסה. חברות אלו נסחרות בבורסות מוכרות בחו"ל, רשומות למסחר גם בישראל, ומחויבות בדיווחים על פי הדין הזר. הסדרי רישום כפול מתקיימים עם הבורסות המרכזיות בניו יורק, לונדון, סינגפור, הונג-קונג וטורונטו.

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה: "בשנים האחרונות אנו פועלים לעודד כניסה של שחקנים בינלאומיים לשוק ההון הישראלי. לשם כך, אנו מטמיעים סטנדרטים בינלאומיים,
מסירים חסמים ובונים סביבה תומכת ומעודדת, שתאפשר להציב את שוק ההון הישראלי בין שוקי ההון המתקדמים בעולם. מתן אפשרות לחברות הנסחרות בבורסה לדווח בשפה האנגלית, לצד צעדים נוספים שאנו מקדמים, יסייעו בפתיחת שוק ההון הישראלי בפני אנליסטים, משקיעים זרים, חתמים וחברות זרות המעוניינות לפעול בשוק ההון הישראלי".