שר החינוך גלנט מציג: התוכנית לפתיחת מערכת החינוך

לפי התוכנית שהציג השר וגובשה בתיאום עם מנהלי בתי הספר וראשי הרשויות, כיתות א'-ד' ילמדו לפחות 4 ימים בבית הספר החל מהשבוע הבא, בעוד תלמידי כיתות ה'-ו' ימשיכו בלמידה מרחוק • בפועל התוכנית  יצאה לדרך עוד לפני הודעת משרד החינוך בשל הוואקום שנוצר בקבלת ההחלטות מאז התכנס קבינט הקורונה בפעם האחרונה

יואב גלנט \ צילום: איל יצהר
יואב גלנט \ צילום: איל יצהר

אחרי הוויכוחים בקבינט הקורונה עם משרד הבריאות וההחלטה של רשויות מקומיות לפעול באופן עצמאי ולהוציא לפועל מתווה חלופי לחזרה ללימודים בשבוע הבא שכולל למידה של חמישה ימים בשסבוע לכיתות א'-ד', הודיע בצהריים (ד') השר יואב גלנט כי הוא פורש חסות על המהלכים שכבר יצאו לדרך. לפי התוכנית שהציג השר וגובשה בתיאום עם מנהלי בתי הספר וראשי הרשויות, כיתות א'-ד' ילמדו לפחות ארבעה ימים בבית הספר (ועד חמישה ימים) החל מהשבוע הבא, בעוד תלמידי כיתות ה'-ו' ימשיכו בלמידה מרחוק.

בפועל התוכנית הזו יצאה לדרך עוד לפני הודעת משרד החינוך בשל הוואקום שנוצר בקבלת ההחלטות מאז התכנס קבינט הקורונה בפעם האחרונה. בימים האחרונים הודיעו רשויות מקומיות שונות ביניהם ירושלים על הפעלת מתווה לימודים שיכלול לימודים בהפרדה בכיתות א'-ד', בניגוד להחלטת קבינט הקורונה לפיה רק כיתות ג'-ד' ילמדו חמישה ימים בקפסולות, בעוד הכיתות הנמוכות ילמדו לסרוגין מחצית מהשבוע בלבד.

החלטת קבינט הקורונה בהובלת משרד הבריאות גררה ביקורת נרחבת של הורים ומנהליל בתי ספר שלבסוף הודיעו על הצמדות לכללים שיצר משרד החינוך, יחד עם הפעלת שיקול דעת בפתיחת הכיתות ללמידה במשך כל השבוע מבית הספר. גם נתניהו התייחס היום לסערה שנוצרה סביב החזרה לבתי הספר בשבוע הבא ואמר כי דן עם ראשי רשויות על פתרונות אחרים.

שר החינוך גלנט אמר היום כי "התוכנית המקורית שלנו הינה להחזיר את תלמידי בתי הספר היסודיים לחמישה ימי למידה בבתי הספר. לנוכח מגבלות התקציב והתנאים הבריאותיים שהוגדרו בידי משרד הבריאות - קיבלתי החלטה שכיתות א'-ד' יגיעו לבתי הספר לארבעה ימים בשבוע לפחות, ויהיו מוסדות שבהם יגיעו ליותר מכך. אני בוטח ומאמין במנהלים ובמורים המצוינים שלנו, שיחד עם ראשי הרשויות יפעילו את מוסדות החינוך בצורה המיטבית. הם גיבורי ׳הגל השני׳ של הקורונה, שעמדו בנחישות בפני אתגרי החינוך והלמידה, ועשו לילות כימים למען התלמידים".