מנכ"ל ביג קורא לשוכרים לפתוח את החנויות מחר בניגוד להנחיות: "הממשלה משחקת בנו"

על אף שקבינט הקורונה דחה את מועד פתיחת החנויות במסגרת הסגר השני שהוטל בישראל, מנכ"ל קבוצת הנדל"ן המניב קורא לשוכרים לפתוח את החנויות החל ממחר • גאליס: "סחבנו את האלונקה לבד, ועכשיו תורכם"

מנכ"ל קבוצת הנדל"ן המניב ביג, חי גאליס, קורא לשוכריו לפתוח את החנויות במרכזים הפתוחים החל ממחר, וזאת על אף שקבינט הקורונה אסר על כך. במכתב ששלח הבוקר (א') לשוכרים המפעילים חנויות במרכזי הקניות של הקבוצה, הוא מצהיר: "סחבנו את האלונקה לבד, עכשיו תורכם. נאפשר פתיחת חנויות החל ממחר (2 בנובמבר) במרכזי ביג באוויר הפתוח בערים ירוקות, ונדרוש לשלם שכר דירה בהתאם".

מנכ"ל הקבוצה גאליס מגלה כי ביג ניסתה לרתום את השוכרים למרד ונכשלה, וכעת הוא מעביר באופן רשמי את הכדור לשוכרים וקורא להם לפתוח את החנויות בניגוד לתקנות הממשלה.

"סחבנו את האלונקה לבד. האלונקה עדיין צריכה להינשא, ועכשיו תורכם", כותב מנכ"ל ביג לשוכרים בהתייחס להקלות שהעניקה להם החברה מאז פרוץ משבר הקורונה, תוך שהוא מוסיף: "ניסינו בשבועיים האחרונים, ללא הצלחה יתרה, לרתום אתכם למהלך של הפגנה נגד ההתנהלות הכושלת וקבלת ההחלטות ההזויות של הממשלה".

"הממשלה הנכבדה משחקת בנו", כותב גאליס, ומוסיף כי נטענות "טענות מטופשות שחנויות ברחוב שונות מהחנויות במרכזי קניות גדולים". לפיכך, הוא כותב כי החל מ-2 בנובמבר תאפשר הקבוצה פתיחת חנויות במרכזי ביג הפתוחים בלבד, בערים ירוקות, ומבהיר: "נדרוש לשלם שכר דירה ודמי ניהול במלואם". הוא חותם ואומר: "היכולת לפתוח את העסקים בידכם, מעכשיו גם התוצאות עוברות לכתפיכם".

בסוף השבוע האחרון קבע קבינט הקורונה פתיחת חנויות הרחוב לא תתקיים השבוע אלא תידחה ל-8 בנובמבר, כשטרם נקבע מועד לפתיחת מרכזי הקניות הפתוחים והקניונים. זאת במסגרת הסגר השני שהוטל על המשק בישראל שהחל באמצע ספטמבר, ומצטרף לסגר הראשון שנמשך בין אמצע מרץ עד תחילת מאי.