לקראת דוחות טבע ביום חמישי: בבנק הפועלים ממתינים לעדכונים בזירה המשפטית

הבנק צופה המשך התמתנות בשחיקת מחירי הגנריקה ושיפור במכירות התרופה המקורית אג'ובי

קאר שולץ מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף
קאר שולץ מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף

דוחות הרבעון השלישי של חברת התרופות טבע יתפרסמו ביום חמישי הקרוב, ולפי תחזיות האנליסטים, החברה צפויה להציג הכנסות של קרוב ל-4.1 מיליארד דולר ורווח נקי (Non-GAAP) של 58 סנט למניה.

לקראת דוחות הרבעון פרסם בנק הפועלים סקירה על המניה, והעריך כי צפוי רבעון מעורב. תחזית הבנק לתוצאות טבע ברבעון היא להכנסות של 4.1 מיליארד דולר, גבוה מעט מקונצנזוס האנליסטים וכמעט ללא שינוי ביחס לרבעון המקביל; ואילו תחזית הרווח למניה נמוכה מעט מהקונצנזוס, 57 סנט. בבנק צופים EBITDA רבעוני של 1.1 מיליארד דולר ותזרים פנוי של כ-482 מיליון דולר.

האנליסט ירון פרידמן מבנק הפועלים כתב כי "הרבעון השלישי, כמו קודמיו השנה, המשיך להתנהל בצל מגפת הקורונה. למגפה השפעה מעורבת על חברות הפארמה, עם נטייה חיובית. מחד, חל גידול בביקוש לתרופות רבות, בעיקר בתרופות המיועדות לטיפול בקורונה ובסימפטומים השונים של המחלה. מאידך, בשל החשש מהקורונה חלה ירידה בביקושים למוצרים מתחומים שונים, כגון עור ועיניים".

פרידמן מעריך שההכנסות מתחום הגנריקה יצמחו ב-2.4% לעומת הרבעון המקביל ויגיעו לכ-2.28 מיליארד דולר, בזכות השקות של מוצרים חדשים בחודשים האחרונים (2 מוצרי ביוסימילר ומוצר ל-HIV). להערכתו, ההתמתנות בקצב שחיקת המחירים נמשכת.

במוצרים המקוריים של טבע, פרידמן מעריך שיפור במכירות התרופה אג'ובי לטיפול במיגרנה, לאחר שטבע השיקה ברבעון השני מזרק אוטומטי. להערכתו המכירות יסתכמו ב-46 מיליון דולר - צמיחה של 84% לעומת הרבעון המקביל, ועדיין נמוך משמעותית מהמוצרים המתחרים של אלי לילי ואמג'ן, שהציגו מכירות של יותר מפי 2. עם זאת, פרידמן מעריך כי הפער עשוי להצטמצם ברבעונים הבאים.

התרופה אוסטדו להפרעות תנועה תציג להערכת פרידמן מכירות של 153 מיליון דולר, צמיחה של 45.7% מהרבעון המקביל, ואילו הקופקסון ימשיך להישחק ומכירותיו ברבעון יגיעו להערכתו לכ-332 מיליון דולר, ירידה של 16.3%.

אולם נראה שהפוקוס של המשקיעים יהיה פחות בנושא מכירות המוצרים ויותר בהליכים המשפטיים בהם טבע  מסובכת. לדברי פרידמן, "עיקר תשומת הלב של טבע בשנתיים האחרונות מכוונת לשני מישורים עיקרים: הטיפול בחוב העצום והמאבקים בזירה המשפטית. בפן המשפטי, טבע מתמודדת ב-3 זירות משפטיות עיקריות: א. פרשת משככי הכאבים הנרקוטים - לפני שנה בדיוק החברה הודיעה על הסכם פשרה, במסגרתו תשלם פיצויים במזומן ובעיקר במוצרים על מנת לסגור את הסוגיה. עד כה לא דווח על המגעים עם התובעים השונים, שאמורים לאשר את העסקה, והדבר מטיל על טבע צל כבד מאוד. ב. פרשת תיאום מחירי הגנריקה - משרד המשפטים הגיש באוגוסט כתב אישום בגין הפרשה, שאם טבע תורשע בה, עלול להיות מושת עליה קנס של עד 700 מיליון דולר (לא כולל תביעות אזרחיות שעלולות להיות מוגשות כנגדה). ג. תביעה שהוגשה כנגד החברה בטענה כי קידמה את מכירות קופקסון באמצעים פסולים. אנו מצפים שבמסגרת שיחת המשקיעים, תספק טבע תמונת מצב עדכנית בנוגע למאבקים המשפטיים שלה ב-3 חזיתות אלה", סיכם פרידמן.

המלצת הבנק על מניית טבע היא "תשואת יתר" במחיר של 15 דולר. מניית טבע איבדה מחודש יוני כשליש מערכה והיא נסחרת כיום במחיר של 8.8 דולר, המשקף לחברה שווי של כ-9.6 מיליארד דולר.