ג'ק דורסי שרד בדיקה של משקיע אקטיביסט: ימשיך לנהל את טוויטר

אליוט מנג'מנט השיקה את בדיקת הנהגת טוויטר והמנכ"ל המסתורי באביב השנה

מנכ"ל ומייסד טוויטר ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס
מנכ"ל ומייסד טוויטר ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס

כהונת ג'ק דורסי כמנכ"ל טוויטר נראית כעת בטוחה. טוויטר מסרה אתמול (ב') בדיווח לרשות ניירות הערך האמריקאית שוועדה במועצת המנהלים, שהוקמה באביב שעבר, המליצה שההנהלה הנוכחית תישאר לכהן. ההודעה מעניקה לדורסי "חנינה" אחרי שסגנון הניהול שלו עורר השנה ביקורת מצד בעלת עניין בטוויטר, חברת ההשקות אליוט מנג'מנט, שידועה כאחת המשקיעות הקשוחות ביותר בוול סטריט.

לפי הדיווח, הוועדה במועצת המנהלים מציעה שינויים במבנה המועצה הזו, שעשויים לתת למשקיעים יותר השפעה, והיא תמשיך להעריך את ביצועי הנהלת החברה.

טוויטר ואליוט הגיעו במרץ להסכם שלפיו הסכימה טוויטר למינוי שני חברי מועצת מנהלים חדשים ולהקצאת 2 מיליארד דולר לקניית מניות ממשקיעים (buybacks). ההסכם כלל גם הקמת ועדה חדשה לבדיקת הנהלת טוויטר, שיצרה למעשה תקופת מבחן לדורסי להוכיח את עצמו בעיני המשקיעים החדשים.

בראש הוועדה עמד פטריק פישט, סמנכ"ל הכספים לשעבר בגוגל, שמונה מוקדם יותר השנה לדירקטור העצמאי המוביל בטוויטר. ג'סי קון, מנהל המעורבות של אליוט בחברות בהן היא משקיעה, ואיגון דרבן, מנכ"ל משותף ומנהל-שותף בחברת השקעות בשם סילבר לייק, כיהנו גם הם בוועדה. סילבר לייק קנתה אחזקה משמעוית בטוויטר השנה.

טוויטר הודיעה בעבר שהוועדה החדשה תפרסם את ממצאיה לפני תום השנה.

דורסי מחלק את זמנו בין ניהול טוויטר וסקוור, חברת טכנולוגיה פיננסית שגם אותה הוא הקים במשותף וגם בה הוא מכהן כמנכ"ל. הפיצול הזה עורר שאלות לגבי יכולתו להתמקד בבעיות של טוויטר, שאותה הוא ניהל בשלט רחוק בהשוואה למנכ"לים בעמק הסיליקון.

מאז שאליוט החלה לבדוק את טוויטר  בסוף פברואר, מניית החברה עלתה בכ-20%. טוויטר הרחיבה את בסיס המשתמשים שלה בכ-23% מהרבעון הרביעי של 2019, מעבר להתחייבות שלה מוקדם יותר השנה להרחיב אותו ב-20% ויותר השנה ומעבר לה.

בשבוע שעבר הציגה טוויטר את את צמיחת בסיס המשתמשים האיטית ביותר מזה שנים ברבעון השלישי, ומניית החברה צנחה ב-20% ביום פרסום הדוחות הכספיים שלה.

המבחן הגדול הבא של טוויטר הוא הטיפול בבחירות.

בשלהי אוקטובר, טוויטר ניצבה מול שאלות של חברי קונגרס על החלטתה לחסום בפני משתמשים קישורים לשתי כתבות ב"ניו ניורק פוסט" על הנטר ביידן, בנו של המועמד ג'ו ביידן. דורסי לא היה מעורב בקבלת ההחלטה הראשונית.

בשימוע על מדיניות ריכוך תכני משתמשים בחברות מדיה חברתית בשלהי אוקטובר, הסנטור הרפובליקני טד קרוז (טקסס) שאל את דורסי: "מי לכל הרוחות בחר בך להחליט מה מותר למדיה לדווח?".

טוויטר נערכה במיוחד לבחירות, ואתמול היא הודיעה על עדכונים במדיניות ש"יעוררו דיון תוך הגנה על טוהר הבחירות". העדכונים כוללים תיוג של כל הודעה של מועמד שטוען לניצחון בבחירות. היא תתייחס גם לחשבונות טוויטר בארה"ב עם יותר מ-100 אלף עוקבים ולציוצים שמקבלים שיתופים משמעותיים בפלטפורמה.