אינטל רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי Cnvrg.io

סכום העסקה לא פורסם • אתר PitchBook העריך כי שווי החברה בגיוס האחרון ב-2019 עמד על 17 מיליון דולר • החברה מפתחת פלטפורמה שמטרתה לייעל את עבודת צוותי מדעני נתונים

אינטל רוכשת את החברה הישראלית Cnvrg.io, כך לפי דיווח של אתר טק קראנץ‘. חברת Cnvrg.io מפתחת פלטפורמה שמטרתה לייעל את עבודת צוותי מדעני נתונים.

אינטל אישרה את הפרסום, אך סכום העסקה לא פורסם. אתר PitchBook העריך כי שווי Cnvrg.io בגיוס האחרון שלה ב-2019 עמד על 17 מיליון דולר.

אינטל מסרה עוד בתגובה לידיעה כי Cnvrg.io תהיה חברה עצמאית בבעלות אינטל ותמשיך לשרת את לקוחותיה הנוכחיים והעתיידיים. בין הלקוחות של Cnvrg.io נמנים לייטריקס ופלייטיקה. הרכישה מגיעה כחלק מהמאמצים של אינטל לפתח את יכולותיה בתחום הבינה המלאכותית ולמידת מכונה.

חברת Cnvrg.io הוקמה ב-2017 על-ידי יוחאי אטון (מנכ"ל) ולאה קולבן. מרכז הפיתוח של החברה ממוקם בירושלים. החברה גייסה עד היום 8 מיליון דולר בשני סבבי גיוס. הגיוס האחרון של החברה בשנה שעברה עמד על 6 מיליון דולר. בין המשקיעות ב-Cnvrg.io נמנות הקרנות JVP ו- Hanaco. הפלטפורמה של החברה מאפשרת למדעני נתונים לנהל וליישם תהליכי פיתוח מודלים בצורה יעילה. 

בשיחה עם "גלובס" אישר המנכ"ל יוחאי אטון כי החברה תמשיך לפעול עצמאית. Cnvrg.io מעסיקה 30 עובדים בישראל ובארה"ב שכולם יישארו בחברה גם אחרי העסקה. לדברי אטון, "ההרגשה מבחינתנו טובה, ואנחנו שמחים על העסקה שנחתמה בימים האחרונים". 

המוטיבציה של אינטל לרכוש את החברה הירושלמית קשורה לפי הערכות למלחמה שלה מול ענקית שבבים אחרת אנבידיה. אינטל ואינבדיה מתחרות בעולם של פיתוח שבבים ייעודיים לבינה מלאכותית וזקוקות ליישומים שירוצו ויפעילו את תשתית החומרה. Cnvrg שיתפה עד היום פעולה עם אנבידיה, וכעת אינטל מעבירה אותה למחנה שלה.

לדברי יואב צרויה, שותף כללי בקרן JVP שהשקיעה בחברה, "כמי שליוו את יוחאי, לאה והחברה כולה מהיום הראשון, זיהינו את הפוטנציאל הגדול שטמון בפלטפורמה שפיתחו - מערכת הפעלה חדשה לתחום הבינה המלאכותית והלמידה העמוקה, תוך הורדת עלויות, הפשטת יישומים והנגשה של היכולות לכלל המשתמשים הארגוניים".