אחרי הפיטורים והורדת השכר: המשביר לצרכן פיטרה כ-600 עובדים נוספים

בתחילת משבר הקורונה העסיקה המשביר כ-3,200 עובדים, מתוכם כ-1,200 דיילים ועובדי זכיינים • כעת צומצמה פריסת העובדים הישירים של החברה מ-2,000 עובדים ישירים לפחות מ-1,400 כיום • "הזמנו סחורות חורף ויש סגר, ועכשיו צריך להזמין סחורות קיץ כשמדברים על עוד סגר"

חנות המשביר לצרכן / צילום: בר אל
חנות המשביר לצרכן / צילום: בר אל

אחרי שפיטרה חמישית מעובדי המטה וביצעה הורדת שכר רוחבית, המשביר לצרכן פיטרה 600 עובדים נוספים. מדובר בצעד שהחל לפני כחודשיים עליו דיווחה החברה במסגרת דוחותיה הכספיים. בתחילת המשבר העסיקה המשביר כ-3,200 עובדים מתוכם כ-1,200 דיילים ועובדי זכיינים. כעת צומצמה פריסת העובדים הישירים של החברה מ-2,000 עובדים ישירים לפחות מ-1,400 כיום.

רשת בתי הכלבו שבהובלת רמי שביט עדכנה בדוחותיה הכספיים בתום הרבעון השני כי החל ממועד החזרה לפעילות, מבצעת החברה הבת התאמה של כוח-האדם בסניפי הרשת ובמטה לצורך צמצום הוצאותיה. צמצומים אלה כללו הפסקת עבודה לאורך כל תקופת משבר הקורונה לכ-240 עובדים, והארכת החל"ת לכ-300 עובדים נוספים. אותם עובדים לא יוחזרו לעבודה.

לדברי שביט, "לא מדובר רק בפיטורים, חלק מהעובדים הם אנשים מבוגרים שהעדיפו שלא לחזור לעבודה מחשש מהקורונה". בנוסף, דיווחנו ב"גלובס" כי חמישית מעובדי המטה פוטרו כבר בחודש יוני.

"חזרנו לעבודה שלשום ואף אחד לא יודע מתי נפתח, כשהחורף זו העונה הכי הרווחית עבורנו", אמר היום שביט, כשלדבריו, "אנחנו עוד מעט 5 חודשים סגורים מתחילת השנה, אין תמיכה אמיתית של הממשלה, הזמנו סחורות חורף ויש סגר, ועכשיו צריך להזמין סחורות קיץ כשמדברים על עוד סגר.

"אין עם מי לדבר, ולא נותנים לנו שום פיצוי, לעסקים מעל 400 מיליון שקל גם לא נותנים הקלה בארנונה ועתרנו על כך לבג"ץ. אין לנו כלים להתמודד, אנחנו באי וודאות".

המשביר לצרכן היא רשת בתי כלבו המפעילה כ-38 חנויות בפריסה ארצית בשטחים גדולים. במקביל לצמצום במצבת כוח-האדם, ביצעה גם צמצום בשטחי המסחר שלה על מנת לצמצם בהוצאות.