סקר סרולוגי בניו יורק: 20% כבר נדבקו בקורונה, והווירוס הסתובב במדינה מוקדם יותר מכפי שדווח

נוגדנים לקורונה נמצאו גם בדגימות שניטלו באמצע פברואר, כלומר המחלה כבר הסתובבה בעיר לפני שהוכרזה רשמית • החוקרים מדגישים כי 20% הדבקה הם עדיין רחוקים מאוד מחיסוניות עדר, למרות גל התחלואה הקשה שעבר על העיר

אזרח ניו יורק הולך ברחוב עם מסכה / צילום: רויטרס / LUCAS JACKSON
אזרח ניו יורק הולך ברחוב עם מסכה / צילום: רויטרס / LUCAS JACKSON

סקר סרולוגי שנערך בעיר ניו יורק על ידי בית החולים מאונט סיני, מצא כי 20% מהאוכלוסיה נדבקו בקורונה (Covid-19), בעיר שהייתה אחת הנפגעות הקשות בעולם בגל הראשון של המגפה. על פי המחקר, 1.7 מיליון תושבי ניו יורק נדבקו (לעומת מספר רשמי של 270 אלף), ועד היום נרשמו 24 אלף מקרי מוות מן המחלה.

מדובר במחקר שבחן דגימות פלזמה שנדגמו על ידי בית החולים לצרכי סקר שונים, בין פברואר ליולי 2020. המקרה הרשמי הראשון של קורונה אובחן בעיר ב-1 במרץ ומאותו רגע חלה עליה חדה במספר המאומתים. בסוף מרץ החל הסגר, ומאז חלה ירידה במספר המקרים עד שהחלו התפרצויות קטנות יותר בחודש האחרון. בתחילת הדרך נעשו מעט מאוד בדיקות, ולכן ישנה משמעות לבדיקות הפלזמה הרטרואקטיביות.

נוגדנים לקורונה נמצאו גם בדגימות שניטלו באמצע פברואר, כלומר המחלה כבר הסתובבה בעיר לפני שהוכרזה רשמית. החוקרים מדגישים כי 20% הדבקה הם עדיין רחוקים מאוד מחיסוניות עדר, למרות גל התחלואה הקשה שעבר על העיר.