בניגוד לעמדת שר הבריאות: נתניהו קיבל את הצעת כ"ץ, וחנויות הרחוב ייפתחו בשבוע הבא

למרות שנתוני ההדבקה לא ירדו כמצופה, קבינט הקורונה הכריע בעד הפתיחה המחודשת ביום ראשון • לפי ההצעה, הכניסה לחנויות תוגבל לארבעה לקוחות בו-זמנית

בנימין נתניהו / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
בנימין נתניהו / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

ישיבת קבינט הקורונה שהחלה אחר-הצהריים הכריעה כי למרות שנתוני ההדבקה לא ירדו כמצופה, חנויות הרחוב ייפתחו ביום ראשון לפי הצעתו של שר האוצר ישראל כ"ץ ובניגוד לדעתו של שר הבריאות יולי אדלשטיין.

לפי הצעת שר האוצר שהוצגה בפני השרים, תוגבל כניסה של ארבעה לקוחות בו-זמנית לחנות, והמוכרים יחויבו לבצע בדיקות קורונה תקופתיות.

עוד לפי ההחלטה שהתקבלה, המסחר ייפתח רק בערים "ירוקות", ויעברו שבועיים עד למעבר לשלב הבא. בישיבת הקבינט הבאה יוחלט על הכרזה על אזורים אדומים חדשים. קרש הממשלה בנימין נתניהו הנחה פעם נוספת להגדיל את כמות הבדיקות.

משר האוצר כ"ץ נמסר: "אני מברך על החלטת קבינט הקורונה לאשר את פתיחת חנויות הרחוב ביום ראשון. זהו ניצחון השכל הישר ומתן חמצן להצלת העסקים הקטנים.
בעלי העסקים הקטנים ניצבים בחזית המאבק הכלכלי בקורונה ושילמו מחירים גבוהים מאוד בשל ההגבלות שהוטלו, ואנחנו מחויבים לעשות הכול כדי לאפשר להם לחזור לעבודה. אני משוכנע שבעלי העסקים והעובדים בהם יקפידו על כללי הבריאות כדי לאפשר לעסקים להמשיך בפעילותם ולאפשר לכלל המסחר להיפתח בזמן הקרוב".