"היחידה" נשארת בקונגרס: ארבע הנשים הדמוקרטיות שטראמפ תקף פעם אחר פעם נבחרה מחדש לקונגרס

אלכסנדריה אוקסיו-קורטז מניו יורק, איינה פרסלי ממסצ'וסטס, אילהאן עומאר ממינסוטה ורשידה טליב ממישיגן - שמכונות באמריקה כ"היחידה" (The Squad) ניצחו בבחירות לקונגרס במדינותיהן • הצטרפה אליהן קורי בוש, השחורה הראשונה שתייצג את מיזורי בבית הנבחרים

"היחידה". מימין: אוקזיו-קורטז, טליב, עומאר ופרסלי / צילום: Erin Scott, רויטרס
"היחידה". מימין: אוקזיו-קורטז, טליב, עומאר ופרסלי / צילום: Erin Scott, רויטרס

ארבע חברות הקונגרס הפרוגרסיביות מהמיעוטים, שזכו בהתמודדויות היסטוריות ב־2018 והפכו למטרות פופולריות למתקפות של הנשיא טראמפ והמפלגה הרפובליקאית, נבחרו מחדש לבית הנבחרים האמריקאי, והבטיחו לעצמן כהונה שנייה בקונגרס ה־117.

אלכסנדריה אוקסיו-קורטז מניו יורק, איינה פרסלי ממסצ'וסטס, אילהאן עומאר ממינסוטה ורשידה טליב ממישיגן - שביחד זכו לכינוי "היחידה" (The Squad) - הפכו במהירות לסנסציות במדיה החברתית ולנציגות האגף השמאלי ביותר במפלגה הדמוקרטית בשנים האחרונות, כשהן עוררו לחיים את הפרוגרסיבים במפלגה ומשכו אליהן אש מכיוונו של טראמפ והרפובליקאים.

אילהן עומאר ואלכסנדריה אוקסיו-קורטז מבוקרות גם כאנטי־ישראליות בשל התבטאויות שונות שלהן נגד המדיניות של ישראל, בעיקר בשטחים.

"אחוות האחיות שלנו חזקה", צייצה עומאר בלילה שעבר בטוויטר, בעקבות הניצחונות החזויים של הארבע.

הכינוי "היחידה", שהפך לכינוי חיבה של מעריצי ארבע חברות הקונגרס, נדבק כאשר אוקסיו־קורטז הפיצה תצלום שלהן ב־12 בנובמבר 2018 כשהן יושבות יחד, עם הכיתוב "היחידה".

View this post on Instagram

Squad . cc @ilhanmn @ayannapressley @rashidatlaib

A post shared by Alexandria Ocasio-Cortez (@aoc) on

הרפובליקאים וטראמפ השתמשו בכינוי הזה במהלך הקמפיין נגד ג'ו ביידן, כשהם מתארים את המחוקקות החדשות כ"רדיקליות" ו"סוציאליסטיות" מהמפלגה הדמוקרטית.

כל ארבע חברות הקונגגרס מייצגות מחוזות דמוקרטיים של מיעוטים. למרות שעומאר ניצבה בפני יריב ממומן היטב, אף אחת מהן לא נתקלה בבעיות מיוחדות בבחירות הכלליות.

אוקסיו־קורטז, שהפכה לפני שנתיים בגיל 29 לאשה הצעירה ביותר שנבחרה לקונגרס, מייצגת את מחוז הקונגרס ה־14 בניו יורק. היא גברה על הרפובליקאי, ג'ון קמינגס, ועל מישל קרוזו־קבררה מתנועת "לשרת את אמריקה".

"תודה לכם, ברונקס וקווינס, על שבחרתם בי שוב לבית הנבחרים למרות מיליוני הדולר שהוצאו נגדנו, ונתתם בי אמון לייצג אתכם שוב", צייצה חברת הקנגרס, שידועה גם בראשי התיבות של שמה (AOC).

אוקסיו־קורטז תמכה בברני סנדרס, יחד עם טאליב ועומאר, בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית, וייצגה את סנדרס בוועידה הלאומית הדמוקרטית. לאחר פרישתו, היא התייצבה מאחורי ביידן, למרות הבדלים בגישות שלהם, ופעלה למענו בבחירות לנשיאות. כאשר נשאלה בימים האחרונים על כך שהיא תומכת בביידן שעמדותיו שונות משלה, בתחום האנרגיה לדוגמה, היא ענתה כי "הדבר הכי חשוב כרגע הוא להחליף את הנשיא טראמפ ולשמור את הוויכוחים הפנימיים לאחר כך. אני מתייצבת מאחורי המועמד של המפלגה"

פרסלי, האשה השחורה הראשונה שמייצגת את מסצ'וסטס בקונגרס, זכתה בקלות בהתמודדות שלה במחוז ה־7 של הקונגרס במדינה זו, כשהיא גוברת על מועמד עצמאי.

היא הודתה לתומכיה בציוץ טוויטר בהמשכים, שהתחיל בהבעת כבוד לאמה המנוחה. "תודה, מאמי, להיות הבת שלך נשאר התואר הגאה ביותר שלי", היא צייצה עם תצלום שלה עולה לקבר האם.

טליב, שהיא פלסטינית־אמריקאית, הפכה לאחת משתי המוסלמיות הראשונות שנבחרו לקונגרס ב־2018, יחד עם עומאר. היא ניצחה במחוז ה-13 הכחול מאוד של מישיגן, כשהיא גוברת על הרפובליקאי דייויד דודנהופר. היא הודתה לתומכיה אתמול בבוקר בציוץ שאמר, "מעולם לא אסוג כי מגיע לכם מישהו שלא ימכור אתכם, ויישאר תמיד מושרש בקהילה".

עומאר, שהיתה יעד למתקפות אגרסיביות של טראמפ וכמה מתומכיו, גברה בקלות על יריבתה הרפובליקאית לייסי ג'ונסון במחוז ה־5 במינסוטה.

היא הסתמכה במידה רבה על תרומות עממיות קטנות במירוץ שלה, וניצבה בפני התמודדות קשה בפריימריז מול יריב ממומן היטב בתחילת השנה, שגילם את הכסף הגדול בפוליטיקה. היא זכתה בפריימריז שהיו בין היקרים והנעקבים ביותר במינסוטה, ברוב של 57.4%.

קבוצת ארבע חברות "היחידה" שחוזרת החורף לקונגרס עשויה להתרחב בעוד חברה - הדמוקרטית קורי בוש, שתהיה השחורה הראשונה שמייצגת את מיזורי בבית הנבחרים.

בדרך פנימה? קורי בוש / צילום: Taylor Jewell, AP
 בדרך פנימה? קורי בוש / צילום: Taylor Jewell, AP

בוש כבר נפגשה עם טליב ואוקסיו־קורטז, שינחו אותה בתפקיד החדש כחברת קונגרס.