ראש ממשלת יוון: בשבת יוטל סגר כללי שיימשך לפחות שלושה שבועות

אתמול אובחנו ביוון 2,646 חולים חדשים, ומספר החולים במדינה הגיע לכ-49 אלף • בתחילת השבוע הבא צפוי משרד הבריאות להעביר את יוון לרשימת המדינות האדומות, מה שמאלץ את חברות התעופה לשנות את תוכניותיהן

שדרה מרכזית באתונה, יוון, בתקופת הקורונה / צילום: Yorgos Karahalis, Associated Press
שדרה מרכזית באתונה, יוון, בתקופת הקורונה / צילום: Yorgos Karahalis, Associated Press

ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיטסוטקיס הכריז כי מיום שבת יוון תיכנס לסגר כללי, שיימשך לפחות שלושה שבועות. זאת לאור נתוני התחלואה. אתמול אובחנו ביוון 2,646 חולים חדשים. מספר החולים הכולל הגיע לכ-49 אלף.

ראש הממשלה הסביר כי הוא מעדיף לנקוט בצעד הקיצוני הזה מוקדם ככל הניתן. הסגר יתחיל בשעה 06:00 בבוקר, כאשר בתי הספר וגני הילדים יישארו פתוחים. השבוע הודיעה ממשלת יוון על הטלת סגר באזור הצפוני של המדינה, לרבות העיר סלוניקי, וכעת הסגר מתרחב לכל יוון.

בתחילת השבוע הבא צפוי משרד הבריאות להעביר את יוון לרשימת המדינות האדומות, ושבוע לאחר מכן, החל מ-17 לנובמבר, כל השבים מיוון יידרשו להיכנס לבידוד. לאור זאת, חברות התעופה נאלצות לשנות את תוכניותיהן. אל על הודיעה על שינוי בלוח הטיסות לשלוש היעדים שנצבעו אדום - אתונה, סלוניקי ובלגרד. החברה תאפשר ללקוחות המחזיקים בכרטיסי טיסה של אל על ליעדים אלו, לטיסות שמועד המראתן עד 22.11.20, לשנות את כרטיסם לאותו היעד להמראה עד 28.2.21 ללא תוספת תשלום, או לשמור את כרטיסי הטיסה בהתאם לערכם המקורי ולממשם לטיסות עתידיות עד 31.12.21. החברה תאפשר גם לבטל את הכרטיסים, ולקבל החזר כספי.