דיווחים מרוסיה: ולדימיר פוטין חולה בפרקינסון ועומד לפרוש

חוקרים שבחנו תצלומים של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין טוענים שהם מצאו סימנים לכך שהנשיא חולה בפרקינסון • אקדמאי בכיר ברוסיה סבור שלחץ מופעל על פוטין מצד המאהבת שלו ובנותיו, וכי הוא עומד לפרוש מהנשיאות כבר בינואר הקרוב

הנשיא ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס
הנשיא ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס

דיווחים המגיעים ברוסיה מספרים כי תמונות וצילומים של הנשיא ולדימיר פוטין מלאחרונה מעידים על כך שהוא לוקה במחלת פרקינסון. עוד נטען באותם דיווחים, אשר הגיעו למערכת הצהובון הבריטי "סאן", כי אלינה קבייבה, המאהבת בת ה-37 של פוטין, מתחננת בפניו שישחרר את אחיזתו ממנהיגות רוסיה.

חוקרים שבחנו את התצלומים האחרונים של פוטין הבחינו כי רגליו היו בתנועה מתמדת והוא נראה כאוחז בידיות כסאו בכאב. החוקרים שמו גם לקפיצות אפשריות באצבעותיו של פוטין כאשר נשיא רוסיה החזיק בעט. פוטין נראה גם שותה כוס מלאה במה שנראה כמשככי כאבים.

ספקולציות בנוגע לסיום שלטונו של פוטין, שנמשך למעלה מעשרים שנה, עלו מוקדם יותר השבוע כשנוסחו ברוסיה חוקים מיוחדים שיהפכו את פוטין לסנטור למשך כל החיים שלו, כשיתפטר מתפקידו כנשיא. חקיקה נוספת שפוטין מקדם תוודא שתהיה לו חסינות חוקית מתביעות, בנוסף להטבות מדיניות, עד למותו.

מדען המדינה הרוסי פרופ' ולרי סולוביי גם העלה אמש (ה') השערות בנוגע למחלת פרקינסון אפשרית אצל פוטין. סולוביי אמר כי למיטב הבנתו, המאהבת של פוטין דוחקת בו לעזוב את הנשיאות יחד עם בנותיו מריה וורונצובה וקתרינה טיכונובה. סולוביי הוסיף כי "למשפחתו יש השפעה עצומה עליו. הוא מתכנן לצאת עם המהלך לפומבי בינואר הקרוב".

סולוביי גם חזה כי פוטין ימנה בקרוב ראש ממשלה חדש אותו הוא יחנוך להיות המחליף שלו. הצוות של נשיא רוסיה הכחיש שוב ושוב שמועות בנוגע לפרישתו האפשרית של פוטין.

פוטין עצמו נוהג להצטלם באופן תכוף כשהוא נראה בכושר שיא ובפוזות "אקשן" כמו ציד, ירי, רכיבה על סוסים ועוד.