אלשטיין יגדיל את התמורה על דסק"ש בכ-40 מיליון שקל וישפר ערבויות

אלשטיין צפוי להרחיב את הערבויות לכ-177.3 מיליון שקל ולהגדיל את התמורה שישלם בעת מימוש האופציות לרכישת מניות נוספות ל-126 מיליון שקל • מחזיקי אג"ח אי.די.בי יצביעו על ההצעה המועדפת עבורם ביום שלישי

אדוארדו אלשטיין   / צילום: כפיר זיו
אדוארדו אלשטיין / צילום: כפיר זיו

איש העסקים אדוארדו אלשטיין צפוי לשפר פעם נוספות את הצעתו לרכישת מניות השליטה בחברת דיסקנט השקעות (דסק"ש), במטרה לשכנע את כונסי הנכסים ונושי חברת אי.די.בי לבחור בהצעתו. בתום משא ומתן שהתנהל עד חצות, צפוי אלשטיין לפרסם מחר את הצעתו המעודכנת, לקראת אסיפת ההתייעצות של מחזיקי אג"ח אי.די.בי שתתכנס בצהריים.

אלשטיין הציע לפני ימים אחדים 1.028 מיליארד שקל תמורת כ-70% ממניות דסק"ש (מניות השליטה), שמשועבדות למחזיקי אג"ח י"ד, והעמיד לטובת הצעתו ערבויות בהיקף של 154.3 מיליון שקל. בנוסף, הציע אלשטיין אופציה לנאמן אי.די.בי לחייבו ברכישת עוד 12% ממניות דסק"ש (המניות הנוספות) בתום שנתיים ממועד השלמת העסקה.

ל"גלובס" נודע כי אלשטיין צפוי להודיע מחר על הגדלת הערבויות בכ-23 מיליון שקל לכ-177.3 מיליון שקל וכן להגדיל את הסכום שיישלם בעת מימוש האופציה לרכישת המניות הנוספות מ-85 מיליון שקל ל-126 מיליון שקל. בנוסף, יקבלו מחזיקי אג"ח י"ד אפשרות לקבל כ-18% ממניות דסק"ש תמורת הפחתת התמורה עבור רכישת מניות השליטה.

אל מול שיפורים אלו לא נרשם כל שינוי בהצעתה של קבוצת המשקיעים בראשות מגה אור. המציע השלישי, משה סבח, העלה את הצעתו ל-1.3 מיליארד שקל עבור 82% ממניות דסק"ש וביקש להעביר סכום של 195 מיליון שקל לקופת ביהמ"ש על חשבון הערבויות שדרשו כונסי הנכסים, עוה"ד רענן קליר ואלון בנימיני.

מחר (ב') יתכנסו מחזיקי אג"ח אי.די.בי לדיון בשלוש ההצעות שבפניהם וביום ג' יצביעו המחזיקים בכל סדרה על ההצעה המועדפת עבורם. לאחר מכן יקבעו כונסי הנכסים את ההצעה המועדפת עליהם ויעבירו אותה לאישור ביהמ"ש.