נעצרו שני קטינים מחברון שגויסו ע"י חמאס; המטרה - חטיפה ופיגועים

שני הקטינים גויסו ע"י יחידת הסייבר של הזרוע הצבאית של חמאס • השניים נתבקשו לבצע משימות שונות עבור חמאס - מאיסוף מודיעין אודות ישובים ישראלים סמוכים ועד לפיגוע ירי • בנוסף הם הונחו ליזום חטיפה של אזרח מיישוב ישראלי

חברון / רויטרס
חברון / רויטרס

השב"כ עצר בחודש שעבר שני קטינים, תושבי בית אומר שבאזור חברון, המואשמים כי גוייסו באינטרנט על ידי ארגון חמאס מרצועת עזה, והוכוונו לעשות פיגועים נגד ישראל.

מאחורי גיוס השניים עומד בלאל כרדי, תושב רצועת עזה, מיחידת הסייבר של הזרוע הצבאית של חמאס, אשר איתר את הקטינים וגייס אותם לטובת פעילות חמאס. בחקירת הקטינים בשב"כ עלה כי עתידים היו לקבל נשק, תחמושת, מדים וכסף במטרה לקדם פעילות טרור באיו"ש. הם נתבקשו לבצע משימות שונות עבור חמאס - מאיסוף מודיעין אודות ישובים ישראלים סמוכים ועד לפיגוע ירי. השניים העבירו צילומים של הישובים בת עין וכפר עציון, העבירו מפות ונקודות כינוס של כוחות צה"ל באזור. בנוסף, הם הונחו ליזום חטיפה של אזרח מיישוב ישראלי, הסמוך למקום מגוריהם.

מהחקירה עלה עוד כי השניים אף התנסו בייצור עצמי של מטעני צינור, אך לא הגיעו לרמת מטען איכותי. חמאס הבטיח כי בתמורה למעשיהם יקבלו השניים סכומי כסף והתחייבות שחמאס ברצועת עזה ייקח אחריות על מעשיהם.

הציוד שהיה בידי הצעירים מאזור חברון ושנתפס ע"י השב"כ  / צילום: שב"כ
 הציוד שהיה בידי הצעירים מאזור חברון ושנתפס ע"י השב"כ / צילום: שב"כ

בשב"כ אומרים כי החקירה ממחישה את היקף המאמצים חסרי הגבולות של חמאס לקדם פיגועים ותשתיות טרור באיו"ש, תוך ניצול קטינים ופגיעה במשפחותיהם.