אנלייט תבצע מימון מחדש בהיקף של כ-1.1 מיליארד שקל ל-5 פרויקטים בארץ

אנלייט צופה כי בכפוף להשלמת עסקת המימון מחדש, היא תרשום הוצאה חד פעמית בהיקף של כ-200 מיליון שקל בדוחותיה הכספיים לשנת 2020 • עם השלמת המהלך, החברה ושותפיה צפויים למשוך מהפרויקטים סכום של 380-400 מיליון שקל

חברת האנרגיה המתחדשת אנלייט חתמה על הסכם כוונות למימון מחדש של חמישה פרויקטים סולאריים מניבים בישראל בהספק מצטבר של 83 מגה וואט. ההסכם נחתם מול בנק לאומי וגוף מוסדי נוסף.

בהתאם להסכם הכוונות, יועמד חוב בכיר בהיקף מצטבר של כ-1.1 מיליארד שקל במתכונת של מימון פרויקטלי נון-ריקורס לפרויקטים בחלוציות, מבטחים, תלמי בילו, כרמים ועידן, אשר מייצרים חשמל מאנרגיה סולארית וממוקמים על פני קרקעות בדרום הארץ.

תאגידי הפרויקטים הינם בעלי רישיונות לייצור חשמל בתעריף קבוע למשך 20 שנים. הפרויקטים חוברו לרשת החשמל בשנת 2013 (כרמים, עידן, מבטחים ותלמי בילו) ובשנת 2015 (חלוציות) והם מניבים הכנסות ממכירתו, בהתאם להסכמי רכישת חשמל (PPA) שנחתמו עם חברת החשמל לישראל.

בחברה מציינים כי חתימת מערך מסמכי המימון המפורטים והמחייבים כפופה, בין היתר, להשלמת תהליכי בדיקת הנאותות של הגופים המממנים, לאישור סופי על ידי הגופים המממנים וכן לגיבוש כלל ההסכמות המסחריות והמשפטיות בקשר עם עסקת המימון מחדש.

באנלייט, אותה מוביל המנכ"ל גלעד יעבץ, מתכננים לבצע פירעון מלא של החוב הבכיר שהועמד לפרויקטים בסך מצטבר של כ- 580 מיליון שקל, שחרור קרנות בהיקף של כ- 40 מיליון שקל ונטילת חוב בכיר חדש בהיקף של כ-1.1 מיליארד שקל בריבית נמוכה יותר מהקיים כיום. עם השלמת המהלך, החברה ושותפיה צפויים למשוך מהפרויקטים יתרת תזרים פנויה המוערכת בכ-380 עד 400 מיליון שקל.

אנלייט צופה כי בכפוף להשלמת עסקת המימון מחדש, היא תרשום הוצאה חד פעמית בהיקף של כ-200 מיליון שקל בדוחותיה הכספיים לשנת 2020 בגין תשלום עמלת פירעון מוקדם עבור החוב הבכיר הקיים והחוב הנחות (מזנין) שנפרע על ידה. לאחר מכן, בכל השנים הבאות של הפעלת הפרויקטים (בין השנים 2021-2035), מהלך המימון מחדש ישקף תועלות תזרימיות והפחתה של עלויות המימון השוטפות של החברה לאורך השנים, בדוחות הכספיים.

עוד מציינים בחברה כי "עסקת המימון מחדש תאפשר אופטימיזציה משמעותית למבנה המימון של הפרויקטים והתאמתם לסביבת ריבית ותנאים מסחריים מיטביים יותר, ביחס לתקופה ותנאי השוק אשר שררו בעת ביצוע עסקאות המימון הקודמות".

מניית אנלייט אנרגיה  רשמה היום ירידה של 1.6%. בשנה האחרונה רשמה המניה עלייה של 64% ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-5.5 מיליארד שקל.

אנלייט, שכ-98% ממניותיה מוחזקות על ידי גופים מוסדיים והציבור, פועלת בישראל ובאירופה, ומפעילה פרויקטים בתחום האנרגיה הסולארית ואנרגיית הרוח, בהקמה ולקראת הקמה בהספק ייצור של כ-1,400 מגוואט. עוד כ-2,300 מגוואט נמצאים בשלבי פיתוח שונים.