לשלש את השווי בפחות משנה: סנטינל וואן הישראלית שווה כבר יותר מ-3 מיליארד דולר

חברת הסייבר גייסה 267 מיליון דולר • סך הגיוסים שלה מגיע לחצי מיליארד דולר • המנכ"ל תומר ויינגרטן אמר לרויטרס כי החברה תנפיק ככל הנראה בשנה הקרובה

תומר וינגרטן, מנכ"ל החברה / צילום: סנטינל וואן
תומר וינגרטן, מנכ"ל החברה / צילום: סנטינל וואן

חברת סנטינל וואן גייסה 267 מיליון דולר לפי שווי של יותר מ-3 מיליארד דולר, כך על פי ידיעה באתר רויטרס. באחרונה פורסמו דיווחים כי החברה הישראלית עומדת להשלים סבב גיוס. לפי רויטרס, שווי החברה קפץ בכמעט פי שלושה מפברואר. המנכ"ל תומר ויינגרטן ציין בידיעה כי החברה תנפיק ככל הנראה בשנה הקרובה.

סנטינל וואן הוקמה ב-2013 על ידי תומר וינגרטן ואלמוג כהן (שכבר לא מחזיק בתפקיד פעיל בחברה). החברה מפתחת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לאבטחת נקודות קצה כולל מחשבים ניידים, נייחים, שרתים ושרתי ענן ומכשירים נוספים שמחוברים לאינטרנט.

סנטינל וואן גייסה במהלך השנים סכום של 500 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה טיגר גלובס, והשתתפו בו סקויה קפיטל גלובס אקוויטיס והמשקיעות הקיימות, טינסייט ו-Third Point. בעלי מניות נוספים בחברה הם בין השאר Upwest, סמסונג ונצ'רס, אקסל, רד פוינט ועוד.

השוק של סנטינל וואן עבר הרבה זעזועים בשנים האחרונות, בעיקר בגלל תהליכים שעברו על החברות ששלטו בשוק המסורתי, כמו סימנטק ומקאפי. סימנטק למשל נרכשה על ידי ברודקום בסוף השנה שעברה.

לגבי המעמד של החברה בשוק, ויינגרטן אמר בראיון ל"גלובס" בתחילת השנה, טרום הקורונה: "לפני 2013 כמעט לא היו חברות סייבר שהשתמשו בלמידת מכונה באבטחת סייבר, והפתרונות היו יותר דטרמיניסטיים. לא ראיתי את צ'ק פוינט, פאלו אלטו וסיסקו בחזית של למידת מכונה.

"זה ברור שיש להן מרכיבים שמכילים גם למידת מכונה, אבל אצלנו זה היה בפוקוס כבר מההתחלה ובכל מה שאנחנו עושים, מזיהוי נוזקה ועד אוטומציה. אז רוב הסיכויים שמה שקורה כאן בנקודת הזמן הנוכחית הוא טוב יותר מאשר בהרבה חברות אחרות".