שר האוצר התלונן ליועמ"ש נגד היועץ המשפטי של משרדו: "מתדרך נגדי"

ככל הידוע, תלונתו של שר האוצר ישראל כ"ץ מתבססת על טור שפרסם העיתונאי נחמיה שטרסלר, ובו הוא מתאר חילופי דברים בין כ"ץ למסינג • מנדלבליט לא החל בבירור של התלונה, אך בשיחות בע"פ הכחיש מסינג מכל וכל כי תדרך נגד כ"ץ

עו"ד אסי מסינג, היועץ המשפטי של משרד האוצר / צילום: דוברות משרד האוצר
עו"ד אסי מסינג, היועץ המשפטי של משרד האוצר / צילום: דוברות משרד האוצר

שר האוצר ישראל כ"ץ התלונן בפני היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט כי היועץ המשפטי של משרד האוצר, עו"ד אסי מסינג, מדליף מידע פנימי לעיתונאים ומתדרך נגדו. מדובר בצעד חמור ביחסים בין הדרג הפוליטי והמקצועי באוצר, שכבר ידעו מתיחויות בתקופותיהם של שרים קודמים. נציין כי גם בתקופתו של שר האוצר משה כחלון הוגשו תלונות ליועץ המשפטי לממשלה נגד מסינג.

ככל הידוע, תלונתו של כ"ץ מתבססת על טור שפרסם העיתונאי נחמיה שטרסלר, ובו הוא מתאר חילופי דברים בין כ"ץ למסינג. מנדלבליט לא החל בבירור של התלונה, אך בשיחות בעל פה הכחיש מסינג מכל וכל כי תדרך נגד כ"ץ.

שיחת הליבון נדחתה

ממשרד המשפטים נמסר בעקבות הפרסום כי "במסגרת שיחה שיזם לפני כשבוע היועץ המשפטי לממשלה בעניינים מקצועיים שונים עם שר האוצר, העלה השר גם טענה בדבר תדרוך פסול שקיים כביכול היועץ המשפטי של משרד האוצר עם עיתונאי, וציין כי בידיו צילום מסך המבסס את טענתו. יודגש כי טענת השר לא נגעה להעברת מידע מדיוני קבינט הקורונה".

דובר המשרד הוסיף כי "לאחר שדבר קיומה של הטענה נודע ליועץ המשפטי של משרד האוצר, הוא פנה ביום ראשון האחרון אל היועץ המשפטי לממשלה וביקש להבהיר את הדברים. בין היתר טען כי לא היו דברים מעולם, כי לא פנה כלל אל אותו עיתונאי, וכי לא תדרך נגד השר הממונה.

"בסוף אותה שיחה ולאור ההבהרות הנ"ל, סיכמו היועץ המשפטי לממשלה והיועץ המשפטי למשרד האוצר כי האחרון יקיים שיחה עם השר לשם ליבון העניין, ובכך ימוצה הטיפול בנושא. הדבר לא בוצע עד עתה, עקב שהייתו של שר האוצר בבידוד".

כ"ץ מסר בתגובה כי הוא מאשר שהתלונן בפני מנדלבליט על כך שהיועץ המשפטי של משרדו הדליף חומרים מתוך ישיבת קבינט הקורונה, המלווים בהשמצות אישיות נגדו, וציין כי קיים תיעוד לגבי המעשה. עוד נאמר בתגובה כי "השר כ"ץ ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה לפעול לפי שיקול דעתו, כדי לטפל בתופעה החמורה הזו".

לא זומן לישיבות

היחסים בין כ"ץ למסינג התערערו כבר בתחילת כהונתו של כ"ץ, כשמסינג התנגד ליוזמת השר להקים מנהלת מעסיקים, שתרכז את הטיפול בהכשרות מקצועיות במשרד האוצר. מסינג סבר כי הגוף המתאים לביצוע ההכשרות המקצועיות הוא זרוע העבודה במשרד הרווחה. כ"ץ, על פי עדי ראייה, הודיע למסינג כי "מעכשיו התקשורת ביננו תתנהל רק בכתב" והורה שלא לזמן את מסינג לישיבות בראשותו "בנושאים שאינם משפטיים".

המתיחות גלשה גם ליחסיו של השר עם בכירים אחרים במשרד, ובהם המנכ"לית קרו טרנר שננזפה כאשר התעקשה להזמין את מסינג לאחד הדיונים שאליהם לא הוזמן. כ"ץ, על פי עדי ראייה, אמר לטרנר "אם את רוצה כל כך לשבת איתו, את יכולה לעשות את זה בחדר אחר".

אסי מסינג סירב להגיב לדברים.