דלתא גליל מתאוששת: עלייה ברווחי הרבעון השלישי למרות ירידה בהכנסות

השורה התפעולית הצביעה על רווח תפעולי של 33.6 מיליון דולר ברבעון השלישי, עלייה של 26% לעומת הרבעון המקביל • בשורה התחתונה רשמה דלתא רווח נקי בסך של כ-19.5 מיליון דולר ברבעון, עלייה של 39%

אייזיק דבח, המנכ"ל ובעל השליטה בדלתא גליל / צילום: אמיר לוי - ניו יורק
אייזיק דבח, המנכ"ל ובעל השליטה בדלתא גליל / צילום: אמיר לוי - ניו יורק

מניית חברת הטקסטיל דלתא גליל קפצה היום בכ-5% במהלך המסחר בשעות הצהריים בבורסה והשלימה עלייה של 88% בשלושה חודשים, לאחר שהחברה פרסמה בבוקר (ד') את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה.

בשורה העליונה רשמה החברה ירידה של 14% במכירות ברבעון, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-383 מיליון דולר. הירידה במכירות באה לידי ביטוי בעיקר בחטיבה הגלובלית, דלתא מותגי פרמיום ובדלתא ארה"ב. פיצוי חלקי הצליחה דלתא להשיג באמצעות קפיצה של 97% במכירות באתרי האונליין של החברה.

השורה התפעולית הצביעה על רווח תפעולי של 33.6 מיליון דולר ברבעון השלישי, עלייה של 26% לעומת הרבעון המקביל, על רקע צעדי התייעלות שנקטה החברה. בשורה התחתונה רשמה דלתא רווח נקי בסך של כ-19.5 מיליון דולר ברבעון, עלייה של 39%.

דלתא  עוסקת בפיתוח, עיצוב, ייצור, ישווק ומכירה של מוצרי הלבשה תחתונה, גרביים, הלבשת ילדים, הלבשת פנאי, בגדי ספורט, ג'ינסים והלבשה עליונה. החברה נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-1.8 מיליארד שקל, לאחר שאיבדה כ-22% מערכה מתחילת השנה, בעיקר על רקע פגיעת משבר הקורונה בתוצאותיה בחצי הראשון של השנה.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סגרה החברה עם ירידה של 17% במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לרמה של 986.5 מיליון דולר. זאת, על רקע משבר הקורונה שפגע בצרכנים ולקוחות החברה בארץ ובעולם ומנע מהם להגיע לחנויות הפיזיות של החברה שחלקן היו סגורות לפרקי זמן ממושכים.

ההפסד התפעולי בתקופה זו עמד על 50.5 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 51.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ובשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של 64.3 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 22.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

בהנהלת דלתא נקטו במספר צעדים על מנת לצמצם את הפגיעה בתוצאות עקב משבר הקורונה, ביניהם הקפאת גיוס עובדים והוצאת עובדים לחל"ת ברחבי העולם; הפחתה של 10%-20% בשכר ההנהלה הבכירה עד סוף הרבעון השלישי; ביטול וצמצום הוצאות שיווק ותקורות; הפחתת השקעות לא הכרחיות; השהיית חלוקת דיבידנד עד סוף השנה; קבלת הלוואות בערבות מדינה ובתנאים מועדפים מבנקים בישראל, גרמניה, צרפת ושווייץ, בהיקף כ-46 מיליון דולר במהלך הרבעונים השני והשלישי, והגדלת מסגרות האשראי המובטחות והלא מובטחות ל-249 מיליון דולר, מתוכן נוצלו עד סוף הרבעון השלישי כ- 30 מיליון דולר.

אייזק דבח, בעל השליטה ומנכ"ל דלתא, אמר היום כי "התוצאות משקפות ביצועים חזקים של תחומי הפעילות דלתא מותגים אירופיים ודלתא ישראל וזאת למרות הסגר בשבועיים האחרונים של ספטמבר. כמו כן, התוצאות משקפות את תחילת ההשפעה החיובית הנובעת מיישום תכנית הרה-ארגון שלנו שכוללת מהלכים שביצענו ונמשיך לבצע לשיפור הרווחיות, הן במסגרת ההתמודדות הגלובלית מול משבר הקורונה, והן כחלק מהאסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו. ברבעון השלישי ראינו שיפור משמעותי בשיעור הרווח הגולמי בעיקר עקב תמהיל מכירות טוב וחיסכון בהוצאות תפעוליות".

עוד הוא הוסיף: "אנו ממשיכים לראות מכירות חזקות בערוץ ה- e-commerce, בעוד שאנו משקיעים במנועי צמיחה חדשים. אנו מרוצים מאוד מהיכולת שלנו לשפר את הרווחיות תוך ניהול קפדני של ההון החוזר וייצור תזרים מזומנים חזק מפעילות בסך של 44.1 מיליון דולר ברבעון השלישי. במבט קדימה אנו מעריכים כי הרווחיות תימשך גם ברבעון הרביעי של השנה".