הטכנולוגיה של סיוה תשולב במכוניות אוטונומיות של חברה יפנית גדולה

סיוה דיווחה היום על הסכם עם החברה היפנית Renesas, אחת מיצרניות השבבים המובילות לשוק הרכב • טכנולוגיית עיבוד אותות ובינה מלאכותית של סיוה תשולב בשבב חדש של החברה היפנית, המיועד למערכות נהיגה מתקדמות

מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר / צילום: איל יצהר
מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר / צילום: איל יצהר

התפתחות חשובה לחברת הטכנולוגיה סיוה בעולם הרכב: סיוה דיווחה היום על הסכם עם החברה היפנית Renesas, אחת מיצרניות השבבים המובילות לשוק הרכב. לפי ההסכם, טכנולוגיית עיבוד אותות ובינה מלאכותית של סיוה תשולב בשבב חדש של החברה היפנית, המיועד למערכות נהיגה מתקדמות. מערכות אלו צפויות להיות מיושמות במכוניות אוטומטיות ברמות 2 ו-3 של יצרנית רכב גדולה ביפן. שם היצרנית לא נמסר, אך בהודעת סיוה  נכתב כי בין לקוחותיה של Renesas נמצאות טויוטה וניסאן.

סיוה היא ספקית של טכנולוגיה לתחום השבבים. החברה מוכרת רישיונות לשימוש בטכנולוגיה שלה ומקבלת גם תמלוגים כשמכשיר שכולל בתוכו טכנולוגיה שלה נמכר לצרכן הסופי. בעבר פעלה סיוה רק בשוק השבבים לסלולר, אך התרחבה בשנים האחרונות גם לשווקים נוספים וביניהם שוק הרכב.

סיוה מציינת בהודעתה היום כי הפתרונות שלה לשוק הרכב מאפשרים ניתוח מידע ממגוון רחב של חיישנים המשולבים במכוניות אוטונומיות וחשמליות. המעבדים שפיתחה מיועדים להפעלת מערכות עזר מתקדמות לנהיגה (ADAS) הכוללות הדמיה, מערכות מעקב נהיגה, מצלמות חכמות ועוד.

"Renesas היא ספקית שבבים מובילה לשוק הרכב, ואנו גאים בבחירתה בפתרון עיבוד האותות המתקדם שלנו לשבב הדור הבא שלה", אמר מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר. "יצרניות רכב משלבות יותר מצלמות, מכ"מים וחיישנים אחרים במכוניות כדי להבטיח חווית נהיגה בטוחה ואוטונומית יותר. טכנולוגיית עיבוד האותות ותשתית התוכנה המתקדמות וכן התמיכה הקפדנית שלנו בתקני בטיחות, ימלאו תפקיד מרכזי ביישום מערכות מורכבות אלה".

סיוה נסחרת בנאסד"ק בשווי 905 מיליון דולר לאחר עלייה של כ-51% במחיר המניה שלה מתחילת השנה.