נתניהו מבקש לתקן את כתב האישום נגדו: פגמים קשים ושיטתיים שנעשו באופן לא מקרי

לטענת עוה"ד של נתניהו, כתב האישום כולל ראיות באופן פסול • עוד הם טוענים כי הפרקליטות המציאה אישיות משפטית חדשה ששמה "נתניהו ובני משפחתו" או "נתניהו ורעייתו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: חיים צח, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש לתקן את כתב האישום נגדו. בבקשה שהגישו סנגורי, עורכי הדין בעז בן-צור ועמית חדד, הם טוענים ל"פגמים קשים" ושיטתיים שנעשו באופן "לא מקרי".

לטענתם, כתב האישום כולל פירוט ראיות באופן פסול. עורכי הדין טוענים כי אסור היה לתביעה לצרף נספח לכתב האישום שכותרתו "דוגמאות הממחישות את דרישות הנאשם נתניהו להתערבות בפרסומים באתר ואת אופן ההיענות החריג להן". לטענתם, "כל עוד הראיה לא הוגשה לבית המשפט, בית המשפט אינו אמור להיחשף לראיות, ודאי שלא באופן מגמתי וספקולטיבי כפי שנעשה על-ידי המאשימה. זו הסיבה בשלה נקבע בצורה ברורה, בדין, בפסיקה ובהנחיות, כי אין להביא ראיות בכתב האישום, אלא עובדות בלבד, מבלי לקבוע חריגים לכלל".

עוד הם טוענים כי "הפרקליטות המציאה אישיות משפטית חדשה ששמה 'נתניהו ובני משפחתו' או 'נתניהו ורעייתו' - מאחר שכתב האישום מתייחס לראש הממשלה ולבני ביתו כאילו מדובר באדם אחד". לטענתם, התביעה אינה יכולה לייחס לראש הממשלה את מעשיהם (הנטענים) של רעייתו ובנו. "ראש הממשלה נתניהו הועמד לדין בהליך זה, והוא בלבד. לא גברת נתניהו, ולא יאיר נתניהו. לפיכך, לא ניתן לכלול את בני משפחתו בכתב האישום מבלי להבהיר באילו מקרים הפניות הנטענות היו שלהם או מטעמם, ובאילו מקרים (נטען) כי הפניות היו של ראש הממשלה", טוענים עורכי הדין.

עוד טוענים הסנגורים כי כתב האישום לא כולל פירוט מלא וממצה של "המתת" הנטען, וכי אין פירוט עובדתי מספק, בין היתר לגבי מועדים שבהם התקבלו המתנות, זהות מוסר המתנות, זהות מקבל המתנות וזהות מבקש או יוזם המתנות.

בינואר צפוי להיפתח שלב ההוכחות במשפטו של נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים. המענה לכתב האישום והדיון בטענות המקדמיות קבוע ל-29 בנובמבר. ביום ראשון הקרוב קבוע דיון בנוגע להעברת חומרי חקירה.

הבקשה לתיקון כתב אישום הוגשה כחלק מהטענות המקדמיות של ההגנה. מאחר שקבוע מועד לשמיעת הטיעונים, הבקשה לא אמורה לגרום לעיכוב בפתיחת המשפט.

בתגובה לדברים מסרה הפרקליטות כי "מדובר בבקשה שהיא חלק משלב הטענות המקדמיות. כשייקבע מועד לתגובה על-ידי בית המשפט, הפרקליטות תגיב באופן סדור לכל הטענות". 

ת.פ. 67104-01-20

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר ההחלטה להגיש כתב אישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו על-ידי היועמ"ש, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.