איקאה ישראל: "למשרד הבריאות אין סמכות לקבוע אם נוגדר כעסק חיוני לתחזוקת הבית"

המחלוקת של איקאה עם משרד הבריאות נמשכת, ואיקאה לא תפתח את החנויות שלה בישראל גם היום • בחברה טוענים: "משרד הבריאות אמון על בריאות הציבור בישראל, אך אינו בר-סמכא להגדיר מוצרים החיוניים לתחזוקת הבית" ובכך לקבוע האם מותר לה לפעול או לא

איקאה / צילום: שאטרסטוק
איקאה / צילום: שאטרסטוק

חמישה ימים אחרי שהצהירה כי תפתח את החנויות שלה משום שהן נחשבות לחנויות חיוניות לתחזוקת הבית וקיבלה ברקס ממשרד הבריאות, איקאה ישראל מודיעה כי גם היום (א') החנויות שלה לא ייפתחו. עם זאת, היא טוענת כי למשרד הבריאות אין סמכות להגדיר אילו מוצרים יחשבו כחיוניים לבית, ובכך להגביל את פעילותה.

מאז שהוטל הסגר השני בישראל בניסיון לבלום את התפשטות וירוס הקורונה, החנויות של איקאה נותרו סגורות. בשבוע שעבר הצהירו בחברת הריהוט כי יש בידי החברה חוות-דעת משפטית שמאפשרת לה לפתוח את החנויות. ואולם במשרד הבריאות חשבו אחרת ויצאו בהבהרה, לפיה "משרד הבריאות לא נתן אישור לפתיחת החנות. עמדת המשרד היא כי חנות רהיטים, ובכלל זה איקאה, אינה מקום שעיקר עיסוקו מכירת מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית".

באיקאה הצהירו היום כי "כחברה שומרת חוק, איקאה ביצעה את ההתאמות הנדרשות לפתיחה מצומצמת של החנויות והפעלתן במתכונת של עסק חיוני לתחזוקת הבית. אנו מודעים לעומס הרב שבו נתון משרד הבריאות, המקשה על בחינה מעמיקה ושוויונית של המצב.

"משרד הבריאות אמון על בריאות הציבור בישראל, אך אינו בר-סמכא להגדיר מוצרים החיוניים לתחזוקת הבית. אנו נמשיך בדיאלוג מול גורמי הממשלה האחראים על הנושא".