ג'ונסון נשלח לבידוד למרות שכבר חלה; אוסטריה תאמץ בדיקות המוניות

ג'ונסון נפגש בימים האחרונים עם משלחת של חברי פרלמנט שמרנים, שאחריה אובחן אחד מהם כחולה קורונה. הנוכחים לא לבשו מסכות במהלך הפגישה • כ-7,000 נדבקים ביממה באוסטריה - החל מהיום ועד 6 בדצמבר ייסגרו כל בתי הספר ורוב הגנים, וצעדים מחמירים נוספים נשקלים

רה"מ בריטניה בוריס ג'ונסון / צילום: בן סטנסל, AP
רה"מ בריטניה בוריס ג'ונסון / צילום: בן סטנסל, AP

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון נשלח שוב לבידוד, לאחר שנחשף באופן אישי לחולה קורונה. ג'ונסון חווה את המחלה בצורה קשה מאוד באפריל האחרון, פונה לבית חולים ואושפז במחלקת טיפול נמרץ, אך הצליח להתאושש ולחזור לכהן כראש הממשלה. הוא פתח בדיאטה וחזר לפעילות גופנית במטרה להוריד ממשקלו, בהליך שמתועד על ידי כלי התקשורת בממלכה. החוקים בבריטניה אינם פוטרים את מי שהיה חולה מבידוד, למרות עדויות ספורות בלבד למקרים של הדבקה-חוזרת.

ג'ונסון נפגש בימים האחרונים במשך יותר מחצי שעה במשרד ראש הממשלה ב"דאונינג 10" עם משלחת של חברי פרלמנט שמרנים, שאחריה אובחן אחד מהם כחולה קורונה. הנוכחים לא לבשו מסכות במהלך הפגישה. ממשרד ראש הממשלה הבריטי נמסר כי ג'ונסון "מרגיש טוב" וכי אין שום סימפטומים שיצביעו על הדבקה מחדש בקורונה. ג'ונסון צפוי להישאר בבידוד במשך עשרה ימים ולהיבדק באופן תדיר. כלי התקשורת הבריטיים ציינו כי תזמון הבידוד עלול להקשות על הגעה לעסקה עם האיחוד האירופי סביב ה"ברקזיט", אולם לשכת ראש הממשלה הבהירה כי הוא ממשיך לעבוד כרגיל.

אוסטריה: סגירת בתי הספר ורוב הגנים

באוסטריה, שבה ייסגרו החל מהיום ועד 6 בדצמבר כל בתי הספר ורוב הגנים בניסיון לעצור את התפשטות הקורונה, הודיעה הממשלה על כוונה לאמץ צעד מחמיר נוסף. בדומה לסלובקיה השכנה, שבדקה בתוך שני סופי שבוע את רוב האוכלוסייה הבוגרת שלה - יותר מארבעה מיליון בני אדם - למחלת הקורונה, אוסטריה מתכוננת לאמץ בדיקות המוניות בהמשך החודש.

קאנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, אמר בראיון כי סיבוב ראשון של בדיקות המוניות, שיבוצעו כמו במקרה הסלובקי על ידי בדיקות אנטיגן מהירות, עשוי להתרחש לקראת סוף הסגר הנוכחי. סיבוב בדיקות המוני נוסף עשוי להתקיים לפני חג המולד (24 בדצמבר), תקופה בה רבים מבקרים את משפחותיהם. לא ברור אם הבדיקות יכוונו לכל האוכלוסייה, או לתת-קבוצות כמו מורים ותלמידים, במטרה לחדש את הלימודים ללא מקרי קורונה.

המדינה נקטה צעדים חמורים יותר מאשר גרמניה וצרפת, שהותירו את מערכות החינוך שלהן פועלות, ונכנסה לסגר משמעותי יותר בעקבות עלייה מהירה במספר מקרי הקורונה - כ-7,000 ביממה.

בגרמניה נדחתה פגישה שתוכננה בין מרקל לראשי מדינות המחוז בשבוע, כדי להמתין ולראות אם צעדי הסגר שנכנסו לתוקף ב-2 בנובמבר הצליחו להוריד את מקרי התחלואה. מספר המקרים ביממה האחרונה היה נמוך ב-6,000 לעומת מספר המקרים ביום ראשון בשבוע שעבר. בכל מקרה, הדלפות מלשכת הקאנצלרית מצביעות על החמרה של ההגבלות בקרוב, כולל חובת לבישת מסיכה בבתי ספר, המשך האיסור על אירועים ועוד.

בצרפת, שבה מספר המקרים ירד בימים האחרונים אך עדיין ניצב על יותר מ-30 אלף ביום, אמר ראש הממשלה עמנואל מקרון כי "הימים הקרובים יהיו קריטיים" לבחון את התמודדות המדינה עם הנגיף וקרא לציבור להמשיך ולשמור על הכללים.