שיתוף-הפעולה של צים ועליבאבא ישלב טכנולוגיה של סטארט-אפ ישראלי

שתי החברות, שחתמו לפני כחודש על הסכם שיתוף-פעולה, ישלבו את הטכנולוגיה של לדינגו במערכות, במטרה שתשקף את התחשיב הסופי של עלות השילוח • "הבשורה היא בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים שאין להם את היכולות או את הידע הנדרש לתחשיב מראש של כלל עלויות השילוח"

חברת צים, שחתמה לאחרונה על הסכם שיתוף עם ענקית הקמעונאות מסין, עליבאבא, לרכישה ישירה של הובלה ימית דרך פלטפורמת Alibaba.com) B2B), מעמיקה את שיתוף-הפעולה עם פלטפורמת הסחר הגדולה בסין.

ההסכם, שפורסם לפני כחודש, קבע כי צים תשמש כשמשלחת ימית למוצרים שמשווקים המוכרים של עליבאבא בכל העולם. כעת מכריזות שתי החברות על שילוב הטכנולוגיה של חברת הסטארט-אפ הישראלית חברת לדינגו (Ladingo) במערכות, כשהיא תשקף את התחשיב הסופי של עלות השילוח (כולל היטלים, עלויות מכס וכו') ובכך תאפשר גם שילוח קל יותר לפריטים גדולים.

"הבשורה היא בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים שאין להם את היכולות או את הידע הנדרש לתחשיב מראש של כלל עלויות השילוח, וכך הם יוכלו להתמקד בלמכור", מסביר אסף טיראן, סמנכ"ל שירות הלקוחות העולמי של צים.

טיראן מבחין בין פלטפורמת עליבאבא הפועלת בין יצואנים ליבואנים (B2B) ובין פלטפורמת עלי אקספרס המוכרת בעיקר לצרכנים (B2C) במסגרתה משולחים רוב המוצרים בשילוח אוויר. שיתוף-הפעולה בין צים ובין עליבאבא מספק שירותי שילוח מסין למדינות שונות בעולם דגש על השווקים בארה"ב ובישראל ומנגיש לקונה (היבואן) בזמן אמת את עלויות השילוח הכוללות.

בעתיד עשויה צים לספק שירותי שילוח לקנייה של מוצרים גדולים שיכולים להיות משולחים ימית גם לצרכן הסופי המבצע קניות באתר של עלי אקספרס.  

צים היא שחקן גלובלי בתחום ההובלה הימית במכולות, עם נתח שוק משמעותי בסחרי היצוא המרכזיים של סין. ב-2019 השקיעה צים בסטארט אפ לדינגו (Ladingo), שפיתחה טכנולוגיה המציעה אופטימיזציה של מטענים ונתיבים תוך שילוב אוטומציה מלאה של היטלים ומסים מקומיים, עבור יבואנים ויצואנים קטנים ובינוניים המבקשים להתמקד בהגדלת ההכנסות והורדת עלויות המשלוח. כעת, כאמור, הטכנולוגיה תשולב בפלטפורמה של Alibaba.com. הפתרון של לדינגו מוגדר כ-Delivered Duty Paid.

מנכ"ל צים אלי גליקמן התייחס להטמעת הטכנולוגיה במערכות של צים ואמר: "יש לכך חשיבות רבה במיוחד בימים אלה, בעקבות השינויים שגרמה מגפת הקורונה והשפעתה הדרמטית על כל היבטי החיים והמסחר".

"סחר מקוון בינלאומי B2B צריך להיות קל ונגיש ממש כמו C2B קלאסי. בהזמנה של שני משטחים או אפילו מכולה שלמה, אין סיבה שחוויית השילוח או חוויית הקנייה תהיה אחרת מכל קנייה מקוונת אחרת", מסרה מנכ"לית Ladingo, הגר וליאנו-ריפס.