לאחר הפרסום בגלובס: תוקם מינהלת הכשרות מקצועיות

לאחר שגלובס חשף כיפופי ידיים ומאבקים פוליטיים בין שר האוצר לשר העבודה והרווחה, שמונעים את הקמת מינהלת ההכשרות המקוצעיות, סיכמו השרים כי המניהלת תוקם • המינהלת תקדם הכשרות במקצועות בעלי שכר גבוה בענפי התשתיות, הבינוי, ההייטק והתעשייה

שר העבודה והרווחה איציק שמולי / צילום: שלומי יוסף
שר העבודה והרווחה איציק שמולי / צילום: שלומי יוסף

במטרה להתמודד עם השלכות משבר הקורונה ולאור הצורך של הממשלה להגביר את היקף ההכשרה המקצועית הנדרש בימים אלה, שר האוצר ישראל כ"ץ ושר העבודה והרווחה איציק שמולי סיכמו על הקמתה של מינהלת הכשרות מקצועיות שתקדם הכשרות במקצועות בעלי שכר גבוה במשק בענפי התשתיות, הבינוי, ההייטק והתעשייה.

הקמת המנהלת נדחתה עד כה, בשל מאבקי שליטה וחוסר אמון בין משרד האוצר ומשרד העבודה והרווחה והשרים הממונים על המשרדים. כפי שנחשף בגלובס, בתחילת החודש נפגשו כ"ץ ושמולי כדי להגיע להבנות בנושא.

המינהלת תפעל בשיתוף גורמים ממשלתיים וחוץ-ממשלתיים, בהם מעסיקים וגופי הכשרה, במטרה לקדם מסלולי הכשרה מקצועיים, תוך התמקדות בהשמת עובדים, ביניהם צעירים וחיילים משוחררים, לאורך זמן, בשכר ובפריון גבוה. כמו כן תפעל המינהלת להרחבת וגיוון ההכשרות המקצועיות.

במקביל, זרוע העבודה תרחיב משמעותית את פעילותה בתחום ההכשרות המקצועיות, תייצר מסלולים מתקדמים ומודרניים בשיתוף המעסיקים במגוון רחב של תחומים ותגביר את פעילותה לסיוע לצעירים דורשי העבודה ולהעלאת שיעור ההשתתפות של אוכלוסיות היעד ושילובם בשוק העבודה.

המינהלת וזרוע עבודה יפעלו במשותף להכשרה ולהשתלבות של 100 אלף דורשי עבודה לפחות בתקופה הקרובה. מדובר בצעד משלים לצעדים שנוקט משרד האוצר במטרה לסייע למובטלים ולמעסיקים בהתמודדות עם משבר הקורונה.

הצעת ההחלטה על הקמת המינהלת צפויה לעלות לאישור הממשלה בשבוע הקרוב.

שר האוצר ישראל כ"ץ מסר: "לצד רשת הביטחון הכלכלית שפרשתי ושפועלת היטב ומסייעת לשכירים בחל"ת, לעצמאים ולבעלי העסקים, החלטנו על הקמת מינהלת הכשרות מקצועיות שתייצר מסלולים מתקדמים ומודרניים, שיהוו סל כלים הטוב ביותר להשיב מובטלים רבים למעגל העבודה. יחד נוביל את מדינת ישראל בחזרה לצמיחה ושגשוג".

שר העבודה והרווחה איציק שמולי מסר: "אני שמח על ההבנות שהושגו ועל שיתוף-הפעולה שנרקם בין המשרדים לטובת מובטלים רבים שזקוקים להכשרות איכותיות כמו אוויר לנשימה. אין ספק שמדובר במהלך בעל חשיבות לאומית שיסייע לאלפי מובטלים, ביניהם גם צעירים רבים, לחזור בתנאים טובים למקצועות נדרשים בשוק העבודה. זרוע העבודה תמשיך להוות נדבך מרכזי ומוביל בתחום ההכשרות ותפעל בצורה מתואמת עם המינהלת, שבסופו של דבר תשולב בתוכה".

מה'מקפצה' שותפות חברתית עסקית הפועלת לקידום הכשרות בשיתוף מעסיקים מסרו בתגובה כי "סוף סוף, אחרי שמונה חודשים של בזבוז זמן, מוציאים מהקיפאון את ההכשרות המקצועיות, ואנו מקווים שיעשו את זה מהר ובמקצועיות למען המובטלים והמשק".

לדברי טלי ניר, מנכ"לית עמותת 121 שהקימה את השותפות, "הגשנו לממשלה תוכנית מפורטת למסלולים מתקדמים ומודרניים לביצוע קורסים איכותיים, עם כמה שפחות חסמים ורגולציה מגבילה, ואנו מקווים לשיתוף פעולה הדוק כדי להבטיח לכמה שיותר מובטלים אופק תעסוקתי איכותי בהקדם".