עזריאלי נבהלה מהמשטרה והתקפלה: לא תפתח מחר את הקניונים

לאחר שפקחים הגיעו אתמול לקניונים של קבוצת עזריאלי שנפתחו בניגוד להנחיות משרד הבריאות, הודיעה הקבוצה כי הקניונים יישארו סגורים • קבוצת עזריאלי: "פתיחת שלושת הקניונים הייתה על פי עקרונות המתווה המתגבש עם משרדי הממשלה הרלוונטיים"

קניון עזריאלי גבעתיים   / צילום: שלומי יוסף, גלובס
קניון עזריאלי גבעתיים / צילום: שלומי יוסף, גלובס

קבוצת עזריאלי פתחה אתמול (ו') חלק מקניוני הדגל שלה וביניהם קניון איילון, קניון עזריאלי מודיעין, קניון עזריאלי חיפה בניגוד להנחיות ממשרד הבריאות, מה שגרם לפקחים להגיע ולאיים בחלוקת קנסות על השוכרים.

הערב קבוצת הקניונים שבשליטת דנה עזריאלי מתקפלת, ומודיעה כי הקניונים שלה יישארו סגורים עד לקבלת החלטות חדשות מצד הממשלה, זאת כאמור לאחר הגעה של שוטרים לקניונים ואיום במתן קנסות בשישי שהביאו להפסקה של חלק מהפעילות.

בחברה טוענים הערב כי מדובר בפיילוט עצמי שיזמה במטרה "להוכיח לקבינט הקורונה שקניונים הם מקום מפוקח ובטוח". במקור תכננו בקבוצה להמשיך ולפתוח את הקניונים גם ביום ראשון הקרוב, אולם חזרו בהם.

בקבוצת הקניונים המתחרה מליסרון שבשליטת ליאורה עופר צפויים להמשיך ולפתוח מחר את חלק מהקניונים שלה בניגוד לתקנות משרד הבריאות, ובהתאם למתווה שניסחו עבור עצמם שמגדיר פתיחת חנויות לפי יחס בין שטח החנות למספר הלקוחות, ולא לפי מספר לקוחות קבוע כפי שקבעה הממשלה.

קניונים פרטיים נוספים עשויים להצטרף מחר לפתיחה. כך או כך, מחר צפוי להתכנס קבינט הקורונה, ובענף הקניונים מקווים כי הוא יכריע על פתיחה מחודשת של הקניונים.

הקניונים בישראל סגורים מאז ה-18 בספטמבר, במסגרת הסגר השני שהטילה הממשלה עקב התפרצות נגיף הקורונה בישראל. גם בחודשי האביב הופסקה פעילותם של הקניונים בארץ למשך קרוב לחודשיים.

‎מקבוצת עזריאלי נמסר כי "פתיחת שלושת הקניונים הייתה על פי עקרונות המתווה המתגבש עם משרדי הממשלה הרלוונטיים. הפיילוט הושלם בהצלחה ותוצאותיו מועברות לגורמים אלה, לצורך בחינתם. ‎עד לקבלת החלטות חדשות בסוגית המתווה על ידי קבינט הקורונה, קניוני הקבוצה יישארו סגורים ויפעלו במתכונת המאושרת על ידי הממשלה.
"‎קניוני עזריאלי ימשיכו להיות המקום הבטוח ביותר לציבור - ללא תורים, עם היגיינה, החלפת אוויר וסיירות ייעודיות שידאגו למניעת התקהלויות בניגוד למקומות מסחר אחרים".