יו"ר חדש לרשות שדות התעופה: האלוף במיל' יצחק גרשון

גרשון שימש כמפקד חטיבת הצנחנים, כמפקד עוצבת האש כמפקד אוגדת איו"ש וכאלוף פיקוד העורף

אלוף במיל' יצחק גרשון / צילום: יוטיוב
אלוף במיל' יצחק גרשון / צילום: יוטיוב

אחרי שנפסלה מועמדותו של ח"כ לשעבר דני בנלולו לתפקיד יו"ר רשות התעופה על-ידי רשות החברות, ימונה לתפקיד האלוף במיל' יצחק גרשון. חברי מועצת רשות שדות התעופה כוללים 15 חברים - שבעה מקרב הציבור, שבעה מקרב עובדי המדינה ויו"ר אחד. מי שמאשרת את המינויים היא שרת התחבורה מירי רגב, וגרשון הוא מינוי שלה.

אלוף במיל' גרשון (62) ימונה כחבר מועצה מטעם הציבור וכיו"ר. גרשון שימש כמפקד חטיבת הצנחנים, כמפקד עוצבת האש כמפקד אוגדת איו"ש וכאלוף פיקוד העורף. לצד הניסיון הציבורי משמש גרשון כיו"ר בעמותת 'להטיב פילנתרופיה', כמנכ"ל וחבר הנהלה בכיר בארגון ידידי צה"ל וכדירקטור חיצוני בחברה ציבורית ליזמות ופיתוח עסקי לחברות.

לגרשון יש תואר ראשון במדעי החברה, תואר שני במדעי המדינה, בלימודי המזרח התיכון ולימודי ביטחון לאומי בקולג' המלכותי הבריטי בלונדון.

בתחילת חודש נובמבר הודיעה הוועדה לבדיקת מינויים כי היא מצאה שלגרשון יש את תנאי הכשירות הנדרשים, לרבות 12 שנים לפחות בתפקידים בכירים. את פסילת המועמדות של בנלולו, פעיל ליכוד ותיק, נימקה הוועדה בהיעדר כישורים מיוחדים לתפקיד. בנלולו היה מועמד מטעמה של השרה רגב. אחרי פסילת בנלולו הציגה רגב גם את גרשון כמועמד מטעמה.