המרוץ לדירקטוריון ישראכרט: ארז יוסף פרש ואנטרופי ממליצה במקומו על יורם ויסברם

מבחינת אנטרופי ארז יוסף הוחלף בהמלצה על ויסברם כאשר המשקל היה בהיבט של המשכיות דירקטורים

בית ישראכרט, תל אביב / צילום: איל יצהר
בית ישראכרט, תל אביב / צילום: איל יצהר

לאחר שארז יוסף הודיע כי הוא מסיר את מועמדותו מתפקיד דירקטור בחברת כרטיסי האשראי ישראכרט בעקבות סירוב בנק הפועלים לשחרר אותו מהסכמותיו לגבי אי תחרות, מודיעה היום חברת הייעוץ אנטרופי כי היא ממליצה לבעלי המניות בחברה להצביע בעד מועמדותו של הדירקטור המכהן יורם ויסברם. באסיפה הכללית של ישראכרט, שתתקיים לקראת סוף החודש, ייבחרו חמישה דירקטורים רגילים שמתוכם ייבחר היו"ר החדש של ישראכרט, שהפכה בשנה שעברה לחברה ללא גרעין שליטה.

בסוף השבוע החולף הודיע ארז, שהיה מהמועמדים המובילים לתפקיד היו"ר, לצד תמר יסעור ואמנון דיק, על פרישתו מהמרוץ. בעקבות זאת החליטה אנטרופי שתמכה בתחילה באישור מועמדותו של יוסף, על ויסברם, שמצטרף ליתר מומלצי אנרוופי לתפקיד: יסעור, דיק, דני ימין והדירקטור המכהן מתי טל.

מבחינת אנטרופי, שבניהולו של גל סטאל, ארז יוסף הוחלף בהמלצה על ויסברם כאשר המשקל היה בהיבט של המשכיות דירקטורים. מבחינת חברת הייעוץ ליוסף, שפרש לפני חודשים לא רבים מתפקידו הבכיר בבנק הפועלים - והיה הגוף אשר שלט עד אשתקד בישראכרט ושהחזיק בשליש ממניותיה עד המחצית הראשונה השנה - הייתה הכרות עם ישראכרט ולכן הם לא תיעדפו דירקטורים ממשיכים על פניו. ואולם, עם פרישתו מהמרוץ שבה אנטרופי וחזרה לתעדוף של דירקטור ממשיך.

לצד השמות האמורים יתחרו על חמשת תפקידי הדירקטור הרגיל עוד שלושה מועמדים: שי פלדמן, דני שיזף ואילן כהן. באנרטפי קבעו כי כל השלושה ראויים לתפקיד דירקטור בישראכרט הגם שאינם מומלצים על ידה. עם זאת, את ההצבעה בפועל יבצעו הגופים המוסדיים שעשויים לפעול שלא בהתאם להמלצות אנטרופי.

לצד חמשת הדירקטורים הרגילים שייבחרו לישראכרט יבחרו לדירקטוריון החברה עוד שני דח"צים, שיצטרפו לשני הדח"צים שכבר מכהנים בדירקטוריון ושימשיכו בתפקידם: אבי הוכמן ודליה נרקיס. על שני תפקידי הדח"צים החדשים מתחרים חנה פרי-זן, נעמה גת, צפריר הולצבלט וצבי פורמן. אנטרופי ממליצה למוסדיים בעד אישור מועמדותם של פרי-זן ושל הולצבלט.

ככל הידוע יוסף הסיר את מועמדותו בישראכרט לאחר שבישיבה שקיים אתמול דירקטוריון בנק הפועלים נדון עניין הסכם הפרישה והאי-תחרות שיוסף מחויב בהם כלפי הפועלים. על פי גורם מעורה, הדירקטוריון החליט שלא לקצר את תקופת האי תחרות של יוסף, דבר שהותיר לו רק את האפיק המשפטי. אלא שיוסף לא מעוניין לצאת למאבק משפטי נגד הבנק שבו עבד שנים רבות.

לפני מספר ימים פרסמה חברת כרטיסי האשראי שבניהולו של רון וקסלר את דוחותיה לרבעון השלישי, ובהם ציינה, בין השאר: "המגפה צפויה להשפיע לרעה (ואף מהותית) על מחזורי פעילות התשלומים של החברה גם ברבעון הרביעי של 2020 ולתוך שנת 2021, בדגש על תחומים מסוימים, כגון תיירות, תעופה, מסעדות ובידור". בשורה התחתונה של הרבעון השלישי השנה רשמה חברת כרטיסי האשראי הגדולה במשק רווח נאה, שממחיש את הפוטנציאל הרב בחברה, בהיקף של 61 מיליון שקל. מדובר בקיטון של 26.5% ביחס לרווח של 83 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019.

נכון לסוף הרבעון השלישי השנה, לישראכרט 4.1 מיליון כרטיסים פעילים (גידול קל של 0.7% ביחס לתחילת שנה), שבאמצעותם נעשו ברבעון עסקאות בהיקף כולל של כ-42.5 מיליארד שקל.