סלקום מסיימת את הרבעון השלישי של 2020 עם הפסד של 37 מיליון שקל

ההפסד קוזז בחלקו בעקבות איחוד הדוחות בחודש אחד בלבד עם גולן טלקום • ההכנסות גדלו ב-3%

מנכ"ל סלקום אבי גבאי / צילום: כדיה לוי
מנכ"ל סלקום אבי גבאי / צילום: כדיה לוי

חברת סלקום  מאחדת ברבעון השלישי של 2020 את הדוחות שלה עם דוחות גולן טלקום על בסיס חודש אחד בלבד. ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ב-956 מיליון שקל, גידול של 3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ברבעון הקודם עמדו הכנסות החברה על 856 מיליון שקל.

סלקום רשמה הפסד של 37 מיליון שקל ברבעון, לעומת הפסד של שני מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד ו-46 מיליון שקל הפסד ברבעון הקודם השנה, רבעון שהושפע קשות מהסגר הראשון.

ההכנסות משירותי סלולר הסתכמו ב-414 מיליון שקל, עלייה לעומת הרבעון הקודם שהסתכם ב-385 מיליון שקל, אך ירידה לעומת הרבעון השלישי אשתקד שהסתכם ב-439 מיליון שקל, כתוצאה מהקורונה והשפעת הפגיעה בהכנסות כתוצאה מהפסקת התיירות הנכנסת והיוצאת.

המגזר הנייח בסלקום, הכולל גם את שירותי הטלוויזיה והאינטרנט והמגזר העסקי, הניב הכנסות של 327 מיליון שקל ברבעון השלישי, עלייה לעומת הרבעון המקביל אשתקד שהסתכם ב-311 מיליון שקל, וירידה לעומת הרבעון הקודם שהסתכם ב-339 מיליון שקל.

הרווח התפעולי של החברה הממוזגת הסתכם בהפסד של שישה מיליון שקל לעומת רווח של 36 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד והפסד תפעולי של 22 מיליון שקל ברבעון הקודם.

החברה מדווחת כי האיחוד החלקי עם תוצאות גולן טלקום הניב תרומה של חמישה מיליון שקל לרווח הנקי, על אף שעסקת גולן טלקום נסגרה רק בסוף חודש אוגוסט 2020.

בנוסף החברה מדווחת על גידול של 6,000 לקוחות במספר מנויי סלקום TV ביחס לרבעון קודם ולראשונה החברה אף מפרסמת את מספר מנויי הסיבים שלה העומד על 80 אלף לקוחות - גידול של 15% ביחס לרבעון הקודם.

אבי גבאי, מנכ"ל סלקום אמר כי "ברבעון השלישי המשכנו להתמודד עם השפעות משבר הקורונה אשר המשיך לפגוע בתוצאות החברה. אנו פועלים להמשיך ולהתאים את מבנה ההוצאות וממוקדים במתן שירות מצוין ללקוחות שלנו. אנחנו גאים מאוד בהתאמת החברה למשבר הקורונה שבאה לידי ביטוי בין השאר בצמיחה של מכירת ציוד הקצה על אף שבחלק מהתקופה החנויות היו סגורות.
"אנו ממשיכים לצמוח בכמות מנויי הטלוויזיה והאינטרנט שלנו. לסלקום יש כיום כ-80 אלף לקוחות סיבים פעילים, מתוך 500 אלף משקי בית בבניינים מחוברים".