בדיקות קורונה המוניות גם באיטליה: 350 אלף נבדקו בסוף השבוע

מתוך חצי מיליון התושבים התייצבו לבדיקות, שהתקיימו במאות מרכזי בדיקה, כ-343 אלף בני אדם, מתוכם כ-3,200 קיבלו תשובות חיוביות • שיעורי ההדבקה רושמים ירידה בימים האחרונים אחרי יישומו של סגר נוקשה הכולל את סגירת בתי הספר

בדיקת קורונה בתחנת "הבדק וסע" באיטליה / צילום: Cecilia Fabiano/LaPresse, Associated Press
בדיקת קורונה בתחנת "הבדק וסע" באיטליה / צילום: Cecilia Fabiano/LaPresse, Associated Press

אחרי סלובקיה, גם איטליה החלה בביצוע בדיקות המוניות כדי לנסות ולאתר במהירות חולים ולבודד אותם במטרה למנוע הדבקה בקהילה. בסוף השבוע האחרון הוזמנו כל חצי מיליון התושבים של חבל דרום-טירול בצפון המדינה, סמוך לגבול עם אוסטריה, לבצע בדיקות קורונה חינמיות מהירות. כמו בסלובקיה, הרשויות השתמשו לשם כך בבדיקות האנטיגן המהירות שיצאו לשוק האירופי בספטמבר ומעניקות תשובה בתוך 15 עד 30 דקות.

לפי דיווחי הרשויות האיטלקיות, כ-343 אלף בני אדם מתוך חצי מיליון התושבים התייצבו לבדיקות, שהתקיימו במאות מרכזי בדיקה ברחבי החבל. כ-3,200 מהם קיבלו תשובות חיוביות והתגלו כחולי קורונה. בניגוד לסלובקיה, שבה הרשויות הטילו סנקציות על מי שלא התייצב לבדיקות (הכרח להישאר בבית בבידוד), באיטליה המבצע התנהל באופן וולונטרי.

"לא מדובר בפתרון קסם ולא בפתרון כולל לבעיית הקורונה", אמר מושל חבל טירול לתקשורת במדינה, אבל הוא ציין כי הדבר יכול לאתר במהירות חולים ללא סימפטומים או לעודד אנשים להיבדק, ועל ידי כך לקטוע בסוף שבוע אחד שרשראות הדבקה פוטנציאליות רבות.

בסלובקיה התקיימו בדיקות המוניות בקנה מדה גדול הרבה יותר - שכללו בדיקת 3.5 מיליון בני אדם בסוף שבוע אחד בתחילת נובמבר. בסוף השבוע העוקב לאחר מכן שוב הציעו הרשויות בדיקות מהירות חינם לאוכלוסייה, ויותר מ-1.5 מיליון בני אדם נבדקו גם בהן. מאז מבצע הבדיקות ההמוני הראשון רושמת המדינה ירידה עקבית ומתמשכת במספר הנדבקים - משיא של 2,500 ביום ב-4 בנובמבר ל-1,300 מקרים אתמול. עם זאת, מומחים עדיין מנסים לנתח אם הבדיקות ההמוניות אחראיות לירידה, או צעדי סגר ומודעות ציבורית.