מקניונים לדלק: סמנכ"ל הפיתוח העסקי של מליסרון יעבור לדלק ישראל

פליקס שופמן עוזב את מליסרון לטובת תפקיד מנכ"ל דלק נכסים של דלק ישראל • בכך יצטרף שופמן למנכ"ל חברת התפעול והקמעונאות של דלק ישראל, יורם איל, שמונה לתפקיד בשבוע שעבר

שילוט בתחנת דלק של דלק ישראל / צילום: שלומי יוסף, גלובס
שילוט בתחנת דלק של דלק ישראל / צילום: שלומי יוסף, גלובס

סמנכ"ל הפיתוח העסקי של מליסרון, פליקס שופמן, יעזוב לטובת תפקיד מנכ"ל דלק נכסים של דלק ישראל. הדירקטוריון צפוי לאשר היום (ב') את מינויו לתפקיד מנכ"ל החברה שתנהל את הנדל"ן ואת הנכסים מניבים.

שופמן יצטרף להנהלה החדשה של דלק ישראל שמתגבשת בימים אלה, מאז שהשליטה בה נרכשה בין היתר על-ידי אבי לוי, מי ששימש עד לפני פחות משנה כמנכ"ל מליסרון. החברה פוצלה לשתי חברות - אחת שתעסוק בקמעונאות ותפעול, והשנייה שתנהל את הנכסים המניבים. בכך יצטרף שופמן למנכ"ל חברת התפעול והקמעונאות של דלק ישראל, יורם איל, שמונה לתפקיד בשבוע שעבר, כפי שנחשף ב"גלובס".

שופמן, 54, עוזב עתה את קבוצת מליסרון אחרי כהונה של 8 שנים, וזאת בנוסף לכהונה קודמת של 7 שנים בחברה-הבת בריטיש. ב-2019 עמדה עלות העסקתו השנתית של שופמן בקבוצת מליסרון על 1.8 מיליון שקל.

כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, אחרי לחצים כבדים מקבוצת דלק, יורם איל החליט לעזוב את חברת השילוח והלוגיסטיקה אליה הצטרף לפני כחצי שנה, ולעבור לנהל את חברת דלק ישראל.

איל, שם מוערך בענף הקמעונאות, שימש קודם לכן כסמנכ"ל הקמעונאות של ילו (Yellow) בקבוצת פז, היה מועמד מוביל בזמנו להחלפה של יונה פוגל, מנכ"ל קבוצת פז, ושמו אף עלה כמנכ"ל פוטנציאלי לקבוצת יינות ביתן.

לפני כחודש קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה, סיכמה על מכירת 70% מחברת תחנות הדלק לידי חברת הנדל"ן להב אל.אר ולאיש העסקים אורי מנצור תמורת 525 מיליון שקל במזומן. העסקה משקפת שווי של 750 מיליון שקל לדלק ישראל (לאחר שדלק ישראל חילקה לאחרונה דיבידנד של 150 מיליון שקל). להב אל.אר נמצאת בשליטת אבי לוי, ששימש בעבר כמנכ"ל ענקית הקניונים מליסרון.