שיערוך מניות ויזה סייע לכאל לרשום רבעון חזק במיוחד

בשורה התחתונה רשמה החברה שבניהול לוי הלוי רווח רבעוני של 71 מיליון שקל, גידול של 22% ביחס לרבעון המקביל אשתקד • בנטרול ההשפעות החד-פעמיות רשמה כאל רווח של 51 מיליון שקל ברבעון - שיפור של כ-13% ביחס לרבעון המקביל

לוי הלוי, מנכ"ל כאל / צילום: איל יצהר
לוי הלוי, מנכ"ל כאל / צילום: איל יצהר

רווח של 49 מיליון שקל לאחר מס בעקבות שיערוך מניות ויזה סייע לחברת כרטיסי האשראי כאל שבשליטת בנק דיסקונט  לקזז הפרשה של 29 מיליון שקל נטו בגין הסדר תוכנית פרישה מרצון לעובדי החברה, ולסכם את הרבעון השלישי ב-2020 עם תוצאות חזקות.

בשורה התחתונה רשמה החברה שבניהול לוי הלוי רווח רבעוני של 71 מיליון שקל, גידול של 22% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, שבו נהנתה החברה מהגדלת הרווח הרבעוני בכ-13 מיליון שקל בגין ביטול הפרשה, שלא היה ריקוברי. כך, בנטרול ההשפעות החד-פעמיות, כאמור, רשמה כאל רווח של 51 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה, שיפור של כ-13% ביחס לרבעון המקביל. זאת בין היתר על רקע הקטנה חדה בהוצאות החברה בגין הפסדי אשראי, הן ביחס לרבעונים הקודמים השנה והן ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

מתחילת השנה החברה עדיין מציגה הרעה בתוצאותיה בצל משבר הקורונה והשפעותיו על המשק. כך, מתחילת השנה הרוויחה החברה 87 מיליון שקל, קיטון של כ-42% ביחס לרווח שרשמה בשלושת הרבעונים הראשונים אשתקד. בנטרול ההשפעות החד-פעמיות יוצא שהחברה הרוויחה עד כה השנה 67 מיליון שקל - קיטון של כ-51% ביחס לרווח בתשעת החודשים הראשונים של 2019.

בסך הכול מציגה כאל צמיחה עסקית, כולל גידול במחזורי האשראי בכרטיסיה, בניגוד לקיטון אצל המתחרות. לדברי המנכ"ל הלוי, החברה תראה את השפעת תוכנית הפרישה מרצון ב-2021. הוא מוסיף, כי "עם היציאה מהסגר השני ובחודש נובמבר, אנו רואים התאוששות של המשק, אשר באה לידי ביטוי בגידול במחזורים בארץ ביחס לשנה קודמת וצמצום הפגיעה במחזורים בחו"ל".