מתחילת דצמבר: ישראלים יוכלו לטוס לאיחוד האמירויות

זאת עוד לפני שייכנס לתוקף ההסכם הרשמי על פטור הוויזות ההדדי • משרדי החוץ של ישראל והאמירויות סיכמו על הסדר ביניים, שיאפשר אשרה אלקטרונית על ידי מילוי טופס מקוון לתייר לפני הטיסה

האי המלאכותי Palm Jumeirah, המרינה של דובאי ומחוז JBR, דובאי / צילום: shutterstock
האי המלאכותי Palm Jumeirah, המרינה של דובאי ומחוז JBR, דובאי / צילום: shutterstock

כבר החל מה-1 בדצמבר ישראלים יוכלו לטוס לאיחוד האמירויות, עוד לפני שייכנס לתוקף ההסכם הרשמי על פטור הוויזות ההדדי. כל מה שיידרש מהם הוא למלא טופס מקוון לתייר לפני הטיסה.

שר הפנים אריה דרעי חתם היום (ב') על הסכם הפטור ההדדי מאשרות כניסה בין ישראל ואיחוד האמירויות. עד לכניסתו לתוקף של ההסכם, משרדי החוץ של ישראל והאמירויות סיכמו על הסדר ביניים. במסגרת ההסדר, חברות התעופה הישראליות יסדירו בהליך ייעודי אשרה אלקטרונית לכלל הנוסעים הישראלים על טיסותיהם. עם זאת, לא מדובר בהסכם הדדי.

ההתקדמות הושגה בעקבות שיחה בין שר החוץ גבי אשכנזי, לעמיתו האמירתי. היום העביר משרד החוץ איגרת רשמית למשרד החוץ האמירתי ובו הודעה על אישרור הסכם הפטור מאשרות לתיירים ואנשי עסקים. ההסכם ייכנס לתוקף ב-22 בדצמבר.

טיסות כבר בתחילת דצמבר

האישורהזה יסיר אבן מעל ליבן של חברות התעופה הישראליות שכבר מוכרות טיסות בקו תל אביב-דובאי: ישראייר וארקיע צפויות להפעיל טיסות כבר בתחילת חודש דצמבר. גם אל על, שחיכתה לאישור, הכריזה על קו ישיר לדובאי, שיחל לפעול ב-13 בדצמבר במתכונת של 14 טיסות שבועיות. ישראייר אף העריכה כי היא צפויה להטיס כ-24 אלף ישראלים בחודש דצמבר (הלוך ושוב) - היקף שדומה למספר הטסים הישראלים בקו לאילת.

עוד לפני שהחברות הישראליות ישיקו את הקווים שלהן, ביום חמישי השבוע (26.11) תשיק רשמית חברת הלואו קוסט פליי דובאי את הטיסות שלה בין תל אביב לדובאי. בינתיים הטיסה החברה מספר טיסות צ'רטר בקו, ומיום חמישי הטיסות יושקו רשמית, כשבחברה מדגישים כי היא תסדר לכל הטסים דרכה אישורי כניסה לדובאי. כעת החברות הישראליות לא יופלו בעניין הזה. 

החברות הישראליות עדיין לא קיבלו אישור רשמי לטוס בשמי סעודיה. בלי מסלול מקוצר כזה הן לא תוכלנה להפעיל את הקווים. אלא שסעיף בהסכם התעופה שנחתם בין המדינות קובע כי נתיבי התעופה יהיו הדדיים לכל המובילים (חברות תעופה), ולכן אם פליי דובאי תטוס לישראל מעל סעודיה עם השקת הקו שלה (מה שכבר נעשה בטיסות הצ'רטר שהיא הפעילה), ישראייר וארקיע יוכלו לטוס במסלול הדומה והמקוצר.

משך הטיסה לדובאי עומד על כשלוש שעות ורבע. במסלול העוקף זמן הטיסה עשוי להגיע לכפול מזה בכל כיוון. נזכיר כי כאשר אל על הטיסה את המשלחת המדינית לאמירויות, היא כבר טסה בשמי סעודיה, וכך גם חברת אתיחד מאבו דאבי, בטיסת הבכורה שהפעילה לפני כחודש.