ג'ו ביידן ימנה את ג'ון קרי לממונה על התמודדות עם משבר האקלים

קרי כיהן כשר החוץ בממשל אובמה וחתם מטעם המדינה על הסכמי פריז

ג'ון קרי / צילום: Associated Press, Andrew Harnik
ג'ון קרי / צילום: Associated Press, Andrew Harnik

נשיא ארה"ב הנבחר, ג'ו ביידן, הודיע כי בכוונתו למנות את שר החוץ לשעבר בממשל אובמה, ג'ון קרי, לממונה על התמודדות עם משבר האקלים.

לאחר שפורסמה ההודעה על הכוונה למנותו לתפקיד, צייץ מזכיר המדינה לשעבר בטוויטר שלו: "בקרוב יהיה לאמריקה ממשל שיתייחס למשבר האקלים כאל האיום הבטחוני הלאומי הדחוף שהוא. אני גאה להיות שותף של הנשיא הנבחר, בעלי בריתנו ומנהיגי תנועת האקלים הצעירים".

כשכיהן תחת ממשל אובמה, קארי הוא זה אשר חתם מטעם המדינה על הסכמי פריז, וניהל שיח ער עם המדינות לשם הצבת יעדי הפחתת הפליטות. כשהחליט הנשיא היוצא, דולנד טראמפ, לפרוש מהסכם פריז, אמר על כך קרי: "מדובר ביום חשוך לאמריקה".

במאמר שכתב ל"ווישינגטון פוסט" לפני כשנה, אמר כי "שינויי האקלים כבר משפיעים על כל מגזר ואזור בארה"ב, כפי שמאות מדענים מובילים מ-13 סוכנויות פדרליות הבהירו בדוח שפרסם הבית הלבן עצמו. חמש השנים האחרונות היו החמות ביותר שנרשמו אי פעם. ללא הפחתת זיהום, שינויי האקלים יסכנו עשרות אלפי אנשים בארה"ב בכל שנה עד סוף המאה".

לפני כשנתיים, הקים קרי תנועה עולמית בשם 'World War Zero', במטרה לאגד אקטיביסטים עם מובילי דעה מרחבי העולם, כדי לדחוף לשינוי ולקיחת אחריות בנושא משבר האקלים בכל מקום, תחת ההבנה שבמלחמה הזו "לא ניתן לנצח לבד". לדברי קרי, מנהיגי העולם לא עושים מספיק כדי להתמודד עם המשבר, ולכן ישנו צורך לייצר תנועה שתוביל ללקיחת אחריות.

בוועידת האקלים של האו"ם בספטמבר אשתקד, אמר קרי: "המכחישים והמעכבים הכריזו ממש מלחמה על אנשים. כיום יש אנשים שמתים בשריפות, בשיטפונות, חקלאים מאבדים את פרנסתם, והתגובה אינה מספקת. עלינו להפוך את הנושא לאלקטורלי, ולשנות כיוון. ניתן לעשות זאת באופן שייצור מיליוני מקומות עבודה. משקרים ומפחידים אנשים בצורה לא אחראית. אומרים להם שיאבדו את עבודתם ואורח חייהם. זה לא נכון. אורח החיים יהיה בריא יותר, יהיו יותר עבודות שגם יכולות לשלם טוב יותר".