בזמן המשבר: בהרצוג פוקס נאמן מחפשים שוכרי משנה ל-2 קומות משרדים

המשרד שכר בעבר 12 קומות במגדל בת"א, עם אופציה לקומות נוספות • כשברקע המשבר בשוק המשרדים, במשרד לא ישתמשו במלוא השטח הנוסף • מהמשרד נמסר: "שומרים לעצמנו אופציה להתרחב בעתיד"

תמונת משרד הרצוג פוקס נאמן / צילום: איל יצהר
תמונת משרד הרצוג פוקס נאמן / צילום: איל יצהר

משרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן מוותר על מספר קומות שאותן התכוון לשכור כאופציה, מעבר ל-12 קומות ששכר מחברת רובינשטיין. מדובר במגדל משרדים שרובינשטיין מקימה כיום במתחם חסן עראפה שבדרום ת"א.

לגלובס נודע כי משרד עורכי הדין מחפש בימים אלה שוכרי משנה שייכנסו במקומו לקומות הללו. בתחילת 2017 חתמו הצדדים על חוזה לפיו המשרד, שנחשב לגדול במדינה, שכר 12 קומות (15 אלף מ"ר) עם אופציה לתוספת של ארבע קומות נוספות. כשברקע משבר הקורונה, והשפעתו על שוק המשרדים שנחלש, במשרד מבקשים למצוא שוכרי משנה לשתיים מארבעת הקומות, אליהן הם חשבו להתרחב.

הפרויקט המדובר נמצא ברחוב יצחק שדה והוא אמור לכלול שני מגדלים של 33 קומות בשטח של כ-40 אלף מ"ר בכל אחד. שטחה של כל קומה הוא 1,250 מ"ר. הרצוג פוקס נאמן שכרו את השטחים בקומות 1-12 במגדל המזרחי והאופציה ניתנה להם הקומות 13-16.

היזמית, חברת הנדל"ן רובינשטיין, עוסקת בעיקר ביזמות בתחום הנדל"ן המניב (בין היתר מגדלי רובינשטיין וסונול בתל אביב) ובתחום הדיור המוגן (אחוזות רובינשטיין).

המעבר המתוכנן לדרום תל אביב מגיע אחרי עשרות שנים שבהם משרד עורכי הדין ממוקם בבית אסיה, בשטח של 14 אלף מ"ר. על פי השיקולים של בכירי המשרד, המעסיק כ-420 עורכי דין, הפעילות שלו עמדה להתרחב מאוד בשנים הקרובות, ועל כן הובא בחשבון גידול של 6,000 מ"ר במגדל החדש (1,000 מ"ר במסגרת השכירות הקיימת ועוד 5,000 מ"ר שנלקחו כאופציה), כעת כאמור התוכניות של המשרד השתנו.

מהרצוג פוקס נאמן נמסר: "משרד הרצוג שכר 15 אלף מ"ר והוסיף עוד 5,000 מ"ר לצרכי פיתוח עתידי. כבר עכשיו אנחנו משתמשים במחצית השטח הנוסף, 2,500 מ"ר, ורק את היתרה מהעודף אנחנו משכירים בשכירות משנה כדי לשמור על האופציה להתרחבות נוספת".