תעשו סווייפ: מה אפשר ללמוד מטינדר על הכשרת עובדים

משבר הקורונה מהווה אתגר לארגונים רבים, אך יש בו גם הזדמנות גדולה לשינוי התרבות הארגונית של חברות, כך שתתאים יותר למאה ה-21 ולדור העובדים החדש • ניהול וקריירה, מדור חדש

תקופת הקורונה טרפה את הקלפים בשוק העבודה. מנהלים ועובדים כאחד נאלצים לעכל שינויים מהירים ולהסתגל אליהם תוך כדי תנועה. איך מנהלים ומתנהלים בעולם כזה? במדור החדש "ניהול וקריירה", שיתפרסם בימי שלישי וחמישי, נציג בפניכם את מיטב המומחים שיציעו דרכים להתמודד עם עולם העבודה המשתנה, או לכל הפחות ייתנו לנו כמה נקודות למחשבה

 הטרנספורמציה הטכנולוגית ומשבר הקורונה מציבים בפני ארגונים אתגרים שלא חלמו שיצטרכו להתמודד עמם, אך הם מספקים הזדמנות כמעט חד-פעמית לשנות מקצה לקצה את התרבות הארגונית - גם בארגונים שבהם מהפך כזה הוא על גבול הבלתי אפשרי.

המערכות לא מותאמות למינליאלס

אחד התחומים המשמעותיים שבהם ניתן וצריך לייצר שינוי, בעיקר כעת, הוא תחום ההכשרה וההדרכה. רוב המערכות לשימור ידע ולמידה בארגונים אינן מותאמות לחוויית המשתמש שאליה רגילים המילניאלס, המהווים כמחצית מכוח העבודה בעולם. רבים מבני הדור הזה לא זוכרים מציאות נטולת סמארטפון ואינטרנט. והם מחליפים עבודות כמעט באותה תדירות שבה הם עושים סוויפים בטינדר.

אבל זה לא רק הם. אנחנו חיים בעידן דיגיטלי, מהיר, מחובר ומלא גירויים. מחקרים מראים שטווח הקשב של כולנו הולך ומתקצר ואנחנו נוטים לאבד עניין במהירות חסרת תקדים. התופעה הזאת נעשית קיצונית עוד יותר כעת, בתקופה שבה השינויים כה רבים וכמות המידע שאנחנו צורכים היא אדירה.

בעבור דור ה-Z, דור ה-Y וגם דור האלפא "שנולדו עם מסך ביד", הסטוריז, הסנאפ צ'ט, הטיקטוק, והאינסטגרם הם חלק אינטגרלי מהמציאות. מעולם לא חשבתי שכל אלו יהיו השראה בתחום של תפיסת הלמידה, אבל כפי שאנחנו למדנו, טינדר יכול לשמש מודל ליצירת תוכנית הכשרה שונה לחלוטין מאלה שאנחנו מכירים, המותאמת לצרכים של עולם העבודה העכשווי.

לצרוך תכנים בשלוק

איך עונים על הצרכים של עובדים ומנהלים באופן אפקטיבי? קודם כול, מאמצים תפיסה מוצרית. התכנים בתוכנית ההכשרה שפיתחנו, Playbook, מוצגים כמגוון של מוצרים, וכל עובד בוחר את המוצר המתאים לו. כל תוצר הדרכה מגיע עם הוראות הפעלה מפורטות. המוצרים מתייחסים למגוון עולמות תוכן - טרנספורמציה טכנולוגית, ניהול אפקטיבי של פגישות, העברת משובים לעובדים ועוד.

דרושה עוד התאמה חשובה: הפיכת התכנים ל"שלוקאבלס", כלומר, ניתנים לצריכה מהירה. אנחנו בחרנו לחלק אותם לקטגוריות שונות: watchable, readable, listenable, talkable , וכל קטגוריה מחולקת ל-7-10 שלוקים בפורמטים שונים.

ה"שלוקים" יכולים לכלול תכנים מעמיקים, כמו כתבות, הרצאות מצולמות, פודקאסטים, וובינרים ועוד, לצד תכנים קלילים יותר כמו סטיקרים, מצגות קצרות, סרטונים מצחיקים. כך לדוגמה תחת הקטגוריה של ניהול אפקטיבי של פגישות יהיה ניתן להאזין לפודקאסט עם מומחית בנושא, ו/או להוריד כרטיסיות עם חוקי "עשה ואל תעשה" בגרסת הדפסה, או כזו המתאימה להעברה בוואטסאפ.

ניתן יהיה אף לקרוא מאמר מעמיק, להוריד טיימרים שמסייעים בניהול הפגישה, להשתמש במהלכה בסטיקרים כמו "אתה לא על mute", ולצפות במצגת "מעשה בחמישה חלקים" על חלקי הפגישה השונים - מה כולל כל אחד וכמה זמן להקדיש לו.

כאשר מייצרים חוויית למידה אחרת, היא הופכת את העובדים לשותפים מלאים בתהליך ההכשרה שלהם והוא הופך ליעיל הרבה יותר.

אין ספק שאנחנו מצויים בעידן מאתגר באינספור מובנים, שמאפשר לנו לבחון מוסכמות קיימות, לחדש, להעז ולצאת לדרך חדשה ומסקרנת.

הכותבת היא מנהלת מחלקת אסטרטגיה, אנשים ותרבות בחטיבה הטכנולוגית של בנק הפועלים