רשות ני"ע: "ראוי כי חברות ציבוריות ייתנו גילוי אודות אחריות תאגידית וניהול סיכוני ESG"

עם זאת, הרשות לא מתכוונת להכריח את החברות הציבוריות לתת גילוי בנושאים אלה ולא תנקוט בסנקציות נגד חברות לא מדווחות • אלי דניאל מהרשות גילה בפורום שווי הוגן של הבינתחומי כי "בכוונתנו לבחון בעתיד הקרוב קידום שלו, זה הקמה של רשימה ייעודית בבורסה של 'Green Bond'"

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה  / צילום: ענבל מרמרי
יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה / צילום: ענבל מרמרי

"אנו חושבים ברשות ניירות ערך שראוי כי חברות ציבוריות ייתנו גילוי אודות אחריות תאגידית וניהול סיכוני ESG", אבל רשות ניירות ערך גם לא תכריח חברות ציבוריות לדווח בנושא, ולא תפעיל כנגדן סנקציות לגבי אי גילוי בתחומים בני קיימא - הנוגעות לאיכות הסביבה, חברה וממשל.

כך אמר היום אלי דניאל, מחלקת תאגידים רשות ניירות ערך, שהשתתף בפורום שווי הוגן של המרכז הבינתחומי בהרצליה, שבהובלת שלומי שוב ופרופ' אמיר ברנע. דניאל הוא סגן מנהל מערך גילוי ודיווח במחלקת תאגידים ברשות ובמסגרת תפקידו הוא מוביל את תחום ה- ESG במחלקת תאגידים.

עוד אמר דניאל כי "מזה מספר שנים יש לנו רצון לעדכן את הגילוי הנדרש ביחס לסיכונים סביבתיים, אך בשל לוח הזמנים של ועדת הכספים של הכנסת, עוד לא הגענו לשם". ואולם, באותה נשימה הבהיר נציג רשות ניירות ערך כי "לא נכון לקבוע משטר גילוי אחד אודות אחריות תאגידית לחברות ציבוריות, ומשטר גילוי שונה לחברות פרטיות" ולכן "אנו מתכוונים לקרוא לחברות ציבוריות לתת מידע וולונטרי בתחום". עוד אמר בהקשר זה כי "בכוונתנו להסתפק בקריאה לחברות הנמנות על מדד ת"א 125 לפרסם לציבור דוח אחריות תאגידית באופן וולונטרי" וש"לא תהיה סנקציה ביחס לחברה מבין חברות ת"א 125 שתחליט לא לתת גילוי כאמור".

עוד אמר כי הדיווח בנושא יכול להיות בעברית או באנגלית תוך שאמר כי "נושא נוסף שבכוונתנו לבחון בעתיד הקרוב קידום שלו, זה הקמה של רשימה ייעודית בבורסה של ' Green Bonds ' ו-' Transition Bonds ' (אג"ח מעבר)". עוד אמר בהקשר זה כי "השאיפה שלנו היא, שאם תהיה רשימה ייעודית של אג"ח מסוגים אלה, ואם תינתן הטבה מס מסוימת למשקיעים בהן, למשל, בדמות מיסוי מופחת על הריבית שהן יניבו, ייתכן, ושוק ההון המקומי יוכל לתרום את תרומתו להפיכת ישראל לירוקה יותר".