אובר מוכרת את יחידת הרכב האוטונומי לסטארט-אפ המתמחה בתחום

כחלק מהעסקה תשקיע אובר 400 מיליון דולר בחברת אורורה

מכוניות אובר (UBER) פורד אוטונומיות בתערוכת טכנולוגיות אוטונומטיות בפיטסבורג / צילום: רויטרס
מכוניות אובר (UBER) פורד אוטונומיות בתערוכת טכנולוגיות אוטונומטיות בפיטסבורג / צילום: רויטרס

חברת שיתוף הנסיעות אובר (Uber) מכרה את יחידת המכונית האוטונומית שלה למתחרה מעמק הסיליקון, אורורה חדשנות (Aurora Innovation). מדובר באקזיט האחרון של אובר שנועד לעזור לחברה לקיים הבטחה לבעלי המניות שלה להפוך לרווחית.

שתי החברות הודיעו ביום שני שכחלק מהעסקה על יחידת המכונית האוטונומית, הנקראת Advanced Technologies Group - ATG - אובר תשקיע כ־400 מיליון דולר באורורה. אובר הודיעה שיהיה בידיה נתח של כ־26% מאורורה עם סיום העסקה. בנוסף, מנכ"ל אובר דארה חושרובשאהי יצטרף לחבר המנהלים של אורורה.

חושרובשאהי פעל לעיצוב מחדש של אובר על מנת למלא הבטחה של החברה שתהפוך לרווחית. הוא הפחית בכמות העסקים שאינם חלק מפעילות הליבה של החברה, כולל צמצומים בחממת המוצר של אובר ובמעבדה המפתחת אינטליגנציה מלאכותית. אובר הבטיחה להיות רווחית על בסיס משוכלל לפני הריבית, המס, השחיקה והפחת, עד סוף השנה הבאה.

את אורורה מוביל חלוץ הנהיגה האוטונומית כריס אורמסון, שעזר להזניק את פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל. הרכישה מחזקת את מעמדה של אורורה בתעשייה שסבלה מכמה עיכובים טכניים.

רכישת ATG, הודיעו באורורה, "תאיץ את המשימה שלנו ואת המשלוח של המוצר הראשון שלנו באופן בטוח, מהיר ונרחב".

מנכ"ל אובר חושרובשאהי אמר שאורורה נמצאת כרגע "בעמדה טובה להביא תוצאות" בנושא הטכנולוגיה של נהיגה עצמונית.

יחידת הרכב האוטונומי עברה תקופה סוערת. בעבר הובלה בידי אנתוני לוואנדובסקי, אשר השנה הורשע ונכנס לכלא לשני וחצי על גניבת סודות מקצועיים הקשורים לרכבים הנוהגים ללא נהג מחברת אלפאבת, חברת האם של גוגל, בה עבד.

בשנת 2018, מכונית עצמאית של אובר שהיה בה נהג בטיחות במושב הקדמי פגעה באשה והרגה אותה כאשר חצתה את הכביש בטמפה, אריזונה. בעקבות התאונה הקטלנית עצרה אובר את המבחנים במכוניות האוטונומיות שלה ויצרה עיכוב לתעשייה כולה.