נעילה ירוקה בוול סטריט; פריון נטוורק זינקה 24%, טבע קפצה 10%

דאו ג'ונס הוסיף 0.3%, נאסד"ק עלה ב-0.5%, ומדד S&P 500 התקדם ב-0.3% • הזהב עלה ב-0.5% • מגמה מעורבת בנפט: היחלשות ב-WTI, התחזקות בברנט • באריופה: מדד דאקס הוסיף 0.1%, פוטסי 100 ננעל ביציבות מהצד החיובי, וקאק 40 איבד 0.2%

פסל "הילדה חסרת הפחד" מול בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP
פסל "הילדה חסרת הפחד" מול בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט סיימו בעליות את יום המסחר שהחל בירידות קלות. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.3%, נאסד"ק עלה ב-0.5% ומדד S&P 500 התקדם ב-0.3%. מדד S&P 500 ננעל לראשונה מעל 3,700 נקודות. 

בריטניה החלה היום במבצע החיסון לקורונה בחיסון של פייזר-ביונטק וה-FDA מסר כי לא התגלו חששות בטיחות מיוחדים בחיסון. מניית פייזר עלתה ב-3% לרמתה הגבוה ביותר זה למעלה משנה, ומניית ביונטק הוסיפה 1.8%.

22:20

נפט מסוג ברנט התקדם ב-0.1%, חוזה למסירה בפברואר ננעל במחיר של 48.84 דולר לחבית.

21:45

נפט מסוג WTI נחלש ב-0.4%, חוזה למסירה בינואר איבד 16 סנט וננעל במחיר 45.6 דולר לחבית. ברקע, ציפיות להמשך התפשטות הקורונה באירופה ובארה"ב, שתוביל לפגיעה בביקוש לאנרגיה בשל מגבלות שיוטלו, וזאת למרות ההתקדמות בחזית החיסונים.

20:50

הזהב התחזק ב-0.5%, חוזה למסירה בדצמבר עלה ב-8.9 דולרים וננעל במחיר של 1,874.9 דולר לאונקיה.

19:45

המסחר בוול סטריט עבר למגמה חיובית: מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.4%, נאסד"ק מתקדם ב-0.1% ומדד S&P 500 מוסיף 0.2%.

מבין המניות הדואליות, פריון נטוורק  מזנקת 15%, טבע  עולה ב-6%, ננו דיימנשן  ב-4% וצ'ק פוינט  מוסיפה 3%.

18:55

באירופה הסתיים המסחר במגמה מעורבת עם נטייה חיובית. בפרנקפורט מדד דאקס הוסיף 0.1%, בלונדון פוטסי 100 ננעל ביציבות מהצד החיובי ובפריז קאק 40 איבד 0.2%. מדדי מדריד 35 ומילאנו 40 נחלשו ב-0.6% ו-0.3%, בהתאמה. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי התקדם ב-0.2%. בריטניה החלה היום במבצע החיסון לקורונה, ובמקביל ראש הממשלה בוריס ג'ונסון צפוי לצאת בימים הקרובים לבריסל לפגישה על עתיד הברקזיט עם נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין.

מדד דאו ג'ונס עולה בשעה זו ב-0.3% ומדד S&P 500 מוסיף 0.1%, מנגד מדד נאסד"ק נחלש ב-0.1%.

17:44

מדד דאו ג'ונס הצליח להתאושש מעט ובשעה זו עולה בכ-0.1%, בעוד שמדד נאסד"ק מאבד 0.3% ומדד S&P 500 נסוג ב-0.1%.

בין המניות שמרכזות עניין בנאסד"ק, מודרנה  עולה ביותר מ-5%, זום  מוסיפה 2% וכך גם צ'ק פוינט .

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה שלילית: מדד דאו ג'ונס נחלש ב-0.3% וכך גם מדד S&P 500, מדד נאסד"ק נסוג ב-0.1%.

המשקיעים עוקבים אחר השיחות בנוגע לחבילת סיוע כלכלית נוספת בארה"ב, כשברקע מספר מקרי הקורונה במדינה ממשיך לעלות.

מניית טסלה  נסוגה מהשיא שרשמה אמש, לאחר שיצרנית כלי הרכב החשמליים הודיעה כי היא נערכת לגיוס מהיר של 5 מיליארד דולר במניות.

התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב לעשר שנים נסוגה מעט לרמה של 0.9%, הדולר מתחזק מתחזק קלות מול סל המטבעות לרמה של 90.8 נקודות. הליש"ט נחלשת ב-0.26% לשער של 1.33 דולר לליש"ט והאירו מתחזק ב-0.14% לשער של 1.21 דולר לאירו. נפט מסוג WTI מאבד 0.7% למחיר של 45.5 דולר לחביות ונפט מסוג ברנט נחלש ב-0.2% למחיר 48.8 דולר לחבית. הזהב מתחזק ב-0.57% למחיר 1,876.7 דולר לאונקיה.

15:15

הנתונים מהניסוי בחיסון לקורונה של פייזר-ביונטק לא מעלים חששות בטיחות ספציפיים, כך לפי מסמכים שפירסם מינהל המזון והתרופות של ארה"ב (FDA) לקראת הפגישה לבדיקת החיסון שתחל ביום חמישי. עוד נכתב כי המידע שהוגש עולה בקנה אחד עם המלצות המינהל לאישור שימוש חירום בחיסון.

14:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות של כ-0.5%.

טסלה מנצלת את השיא במחיר המניה ונערכת לגיוס מהיר של 5 מיליארד דולר במניות. אמש זינקה טסלה ב-7% לשיא חדש על רקע המלצות חיוביות, ולקראת כניסתה הצפויה למדד S&P 500 ב-21 בדצמבר.

גילת זכתה בחוזה בהיקף של מיליוני דולרים לתוכנית התקשורת הטקטית של משרד ההגנה של ארה"ב. הדור החדש של ממירי התדרים של Wavestream עמד בהצלחה בדרישות התוכנית של משרד ההגנה האמריקאי באשר ליכולת פעולה במקביל על גבי מספר רב של מערכות לוויין במגוון תדרים.

12:05

בורסות אירופה נסחרות כעת ביציבות. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות  ירידות קלות.

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מציין בסקירתו השבועית כי  נתוני התחלואה באירופה המשיכו לרדת בשבועיים האחרונים, נוכח ההגבלות המחמירות שהטילו מרבית המדינות הגדולות לפני יותר מחודש. יחד אם זאת, הנזק כבר נעשה והאינדיקאטורים מצביעים על כך שכיוון הצמיחה באירופה התהפך ברבעון האחרון. "לכן, אנו צופים שבחמישי הקרוב הבנק המרכזי בגוש האירו ירחיב את תוכנית הרכישות שלו, לצד צעדים נוספים שיוכלו אולי לעצור את הלחצים לייסוף האירו שראינו בשבועות האחרונים".

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות קלות במדדי המניות המובילים. בזירת המסחר בסחורות, הזהב ממשיך בהתאוששות ומטפס בעוד 0.15% לרמה של 1,870 דולר לאונקיה והנפט מסוג ברנט רושם ירידה של כ-0.7% לרמה של כ-48.5 דולר לחבית.

בריטניה החלה היום (ג') במבצע החיסונים הגדול ביותר בהיסטוריה של הממלכה, כאשר תהיה המדינה המערבית הראשונה שתציע לאזרחיה חיסון לקורונה. כ-800 אלף מנות חיסון הועברו בימים האחרונים בהקפאה עמוקה ל-70 בתי חולים ומרפאות ברחבי המדינה, שם הן נשמרות במקררים מיוחדים, והיום יחלו החיסונים ההמוניים של הצוותים הרפואיים בבתי החולים, וקשישים שנקראו לבוא אליהם כדי להתחסן. שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק הגדיר את תחילת המבצע כ-V Day, היום שיתחיל את הניצחון על מגפת הקורונה.

08:30

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת, לאחר שאתמול הסתיים המסחר בניו יורק במגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות כעת ירידות קלות.

הסוחרים בעולם ממשיכים לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות הקשורות למגפת הקורונה ולברקזיט. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הודיע אתמול בערב (ב') כי הוא מתכוון לנסוע אישית לבריסל כדי לדון בהסכם סחר חופשי בין האיחוד לבין בריטניה שיאפשר פרישה "חלקה" בסוף השנה. ג'ונסון הודיע זאת בתום שיחה של יותר מ-90 דקות עם נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר-לאיין, שבתומה דווח כי "נותרו חילוקי דעות" בשורה של נושאים המונעים חתימה על הסכם. הודעת ג'ונסון פורסמה בתום יממה מתוחה בעוד הזמן להגיע להסכם הולך ואוזל. ג'ונסון עשוי לבקר בבריסל ביום רביעי. במקביל, בבריטניה מתחיל היום מבצע החיסונים הגדול כנגד נגיף הקורונה. 

בתחום המאקרו, בגרמניה יתפרסם היום סקר מכון ZEW לחודש דצמבר. בארצות הברית יפורסם מדד אופטימיות העסקים של NFIB.

בזירת המסחר בסחורות, הזהב ממשיך בהתאוששות ומטפס בעוד 0.4% לרמה של 1,874 דולר לאונקיה והנפט מסוג ברנט רושם ירידה של כ-0.7% לרמה של כ-48.5 דולר לחבית.

כלכלני דויטשה בנק מציינים בסקירתם השבועית כי מחיר הנפט טיפס לרמתו הגבוהה ביותר מזה 9 חודשים בשבוע שעבר לאחר חדשות על הסכם ייצור בין רוסיה לארגון אופ"ק. שני הצדדים הסכימו על עלייה בתפוקה של חצי מיליון חביות ליום החל מינואר לעומת עלייה מתוכננת של 2 מיליון חביות ליום. התפוקה הכוללת של ארגון אופ"ק תהיה נמוכה ב-7.2 מיליון חביות לעומת 7.7 מיליון חביות כיום. יחד עם זאת, "שאלות בנוגע לטווח הארוך נותרו וארגון אופ"ק יצטרך לנהוג בזהירות. מדד האינדקס דולר משוקלל סחר נסחר ברמתו הנמוכה ביותר בשנתיים וחצי האחרונות ומטבע הדולר הנמוך גורם לכך שעבור יבואנים רבים של נפט המחיר זול יותר כעת אך לא בטוח שחולשתו של הדולר תמשך לעוד זמן רב. הזהב עשוי להמשיך לעלות במהלך שנת 2021 כאשר מדיניות מוניטרית מרחיבה וגם פיסקלית של ממשלות רבות יספקו לו רוח גבית במהלך השנה הבאה".