הסטארט-אפ BigID מגייס 70 מיליון דולר והופך לחד קרן

את הגיוס של סטראט-אפ הגנת הפרטיות, לפי שווי של למעלה ממיליארד דולר, הובילו קרן ההשקעות של סיילספורס וטייגר גלובל

וקס, מייסד שותף וסמנכ"ל מוצר ב־BigID / צילום: תמונה פרטית
וקס, מייסד שותף וסמנכ"ל מוצר ב־BigID / צילום: תמונה פרטית

סטארט־אפ ניהול הפרטיות BigID עולה שוב על גל הדרישות הציבורית והרגולטורית לשמירה על פרטיות משתמשים. קצת פחות משנה לאחר סבב גיוס הון בהיקף של 50 מיליון דולר, הודיעה החברה ביום רביעי על סבב גיוס נוסף, הפעם בהיקף 70 מיליון דולר. לדברי החברה, הגיוס בוצע לפי שווי של למעלה ממיליארד דולר, שהופך אותה לעוד אחת בשורה הולכת ומתרחבת של "חדי קרן" ישראליים - חברות ששוויין מוערך במיליארד דולר ומעלה.

גיוס זה מגיע לאחר שבינואר 2020 גייסה החברה כאמור  50 מיליון דולר, אך לא דיווחה על פי איזה שווי. עם זאת, ארבעה חודשים לפני אותו גיוס, גייסה החברה גם כן סכום של 50 מיליון דולר, כאשר על פי נתוני IVC, גיוס זה בוצע לפי שווי של 350 מיליון דולר.

חברת BigID, שהוקמה ב-2016 על ידי דימיטרי סירוטה ונמרוד וקס, פיתחה פלטפורמה לניהול ואכיפה של מדיניות פרטיות המידע ברשת בהתאם לדרישות רגולטוריות ולתקנות מחמירות כמו חקיקת הפרטיות האירופית GDPR וחוקי הפרטיות של קליפורניה. בין לקוחות החברה ארגונים גדולים כמו מיקרוסופט, SAP ואמזון, שמחויבים לעמוד בתקנות הפרטיות. הדבר מצריך מהם לשמור ולנהל את המידע בצורה מאובטחת ומנוהלת היטב.

"הכפלה שנתית בעובדים ובלקוחות"

את סבב הגיוס הנוכחי הובילו קרן ההשקעות של ענקית התוכנה הארגונית סיילספורס, שנכנסה בסכום השקעה נמוך בסבב הגיוס הקודם, לצד קרן טייגר גלובל, שהובילה את הסבב הקודם. בסבב השתתפה גם קרן Glynn Capital שהצטרפה למשקיעים הקיימים, בסמר, והקרנות Scale Venture Partners, ו-Boldstart Ventures. על פי הודעת החברה, העסקה כללה מניות ראשוניות ומשניות.

BigID מעסיקה כ-250 עובדים בעולם, כאשר בישראל מועסקים קרוב ל-100. רוב הפיתוח מבוצע במרכז תל אביב, כאשר מטה החברה בניו יורק. לחברה גם משרדים בלונדון, בסינגפור, בברזיל, בהודו ובאוסטרליה, ונוכחות בשורת מדינות נוספות באירופה ובאסיה. "הכפלנו את עצמנו כל שנה בשנים האחרונות הן במספר העובדים והן הלקוחות", אמר וקס, המשמש סמנכ"ל המוצר של החברה, בשיחה עם גלובס. העניין של סיילספורס ו-SAP במערכות החברה, הסביר וקס, הוא שהשתיים "מספקות מוצרים רבים בתחום של ניהול קשרי לקוחות ותהליכים עסקיים, כאשר BigID מספקת data intelligence שיכול לשפר משמעותית את היכולות של הפתרונות האלו".

הקורונה הגבירה ביקוש להגנה על פרטיות

"אנחנו מקבלים המון תשומת ממשקיעים שמבינים את המצב החדש שנוצר, שבו מתהווה שוק חדש של הגנה על פרטיות ומידע". אומר וקס. לדבריו, עוד לפני הקורונה, "ארגונים אספו ועדיין אוספים כמויות בלתי מוגבלות של מידע אישי, שלא נמחק. במקביל האקרים מנצלים את המידע הזה וגונבים אתו כי יש אפשרות להשתמש בו לכל מיני מטרות פליליות. במקביל, מתגבשת בכל העולם חקיקה שמחייב ארגונים להגן על המידע והפרטיות של האנשים שאת המידע עליהם הם אוספים. זו מגמה שהחלה עוד באירופה, והתרחבה לארה"ב, בהתחלה עם חקיקת הפרטיות CCPA בקליפורניה, ובהמשך עם CCPR שמחמירה ממנה אף יותר ועוסקת ספציפית במפרסמים - כל תעשיית האד-טק".

ההתפתחויות בתעשייה בעקבות הקורונה, הגדילו לדברי וקס את הביקוש למערכות שפיתחה BigID והיא פונה מעתה לא רק לארגוני ענק בתחום הפיננסים או הייצור, אלא גם לחברות יותר קטנות "שמחזיקות מסדי נתונים של מאות מיליוני אזרחים והם צריכות להגן עליו". בנוסף, החברה החלה בשנה האחרונה לפתח מוצרים שירחיבו את מעגל הלקוחות שלה מאנשי IT בלבד, גם עבור צוותי מפתחים שעוסקים בדאטה על משתמשים.

"בעקבות הקורונה, הציבור והעולם כולו עבר לשיווק וקנייה מקוונים. יש יותר ויותר מידע חשוף ברשת. כל הקניות ברשת. כל ההתנהגות שלנו. גם מידע אישי, רפואי נחשף. יש הרבה יותר מעקב אחרי האזרחים וזה מעלה את המודעות לנושא הפרטיות והשיח הזה בשאלה האם מותר למדינה לעקוב אחר אזרחים ולהתערב מתרחש בכל העולם, לא רק בארץ", אמר.

עוד שינויים בתנאיי השוק שאירעו בשנה האחרונה הם מעבר מאזהרות להטלת קנסות על הפרות פרטיות באירופה במסגרת ה-GDPR, ובמקביל - התגברות אירועי תקיפות הסייבר בעקבות המעבר לעבודה מהבית שנגרם בשל מגפת הקורונה. המערכת של BigID עוזרת למפות את המידע שהארגון לא תמיד יודע היכן הוא מסתתר. "אחד הלקוחות שלנו סיפר שבעקבות פרשת הפריצה לחברת הביטוח שירביט, הוא ביצע בדיקה, שבה הוא מצא פרטי כרטיסי אשראי במקומות שבהם הם כלל לא היו אמורים להימצא".

וגם אם הארגון נפרץ, הסביר וקס, "הוא עדיין צריך להיות מסוגל למצוא מי בדיוק מבין הלקוחות נפגעו, ואיזה מידע שלהם בדיוק דלף. לא תמיד פריט מידע מסוים גם מופיע צמוד לפרטי הלקוח ולך תבין מה של מי. בלי לדעת זאת, ארגון עלול להיות מחויב להודיע לכלל הלקוחות על פגיעה פוטנציאלית, במקום שיוכל להודיע רק למי שנפגעו, ולהקטין חשיפה".

המוצר של החברה, שבתחילה נועד לאיתור מידע לשם הגנה על פרטיות, פונה עתה לדברי וקס גם לא רק למי שאמורים להגן עליו, אלא גם עבור מי שמבקשים להפיק ערך ממנו, כמו למשל אנליסטים של אותה חברה.

בדומה לדברים שנאמרו בעת הגיוס הקודם, גם הפעם החברה טוענת כי היא לא זקוקה לכסף שגויס לפעילות מיידית. לדברי וקס, רובו ככולו של סכום הגיוס הקודם לא נוצל עדיין אף הוא. "הסכמנו לקבל את הסכומים כי ההצעות היו טובות וכדאיות, והן יאפשרו לנו לגדול בצורה משמעותית בהמשך ולקחת יותר סיכונים. ההשקעה הקודמת כן אפשרה לנו להיכנס לתוכנית בניית אפליקציות מאוד אגרסיבית שתאפשר לנו להיכנס לתחומים מעבר לפרטיות, גם להגנה על מידע באופן כללי, ועל מנת לפתח פתרונות בשוק אבטחת המידע".

הגיוס הנוכחי נועד לדברי וקס לאפשר פיתוח גם של פתרונות למפתחים - "המימון החדש יאפשר לבנות כלים חדשים שיהיו פשוטים ומהירים יותר להטמעה, וייתרו את הצורך באנשי ה-IT בארגון, ואת בניית מערך המכירות", אמר וקס והסביר כי כלים אלה נועדו למשל עבור "מנהל פיתוח בסביבת הענן של אמזון AWS, שיוכל בתוך דקות לאחר שהתקין את BigID לתת לו תמונה של כל המידע שהוא אוגר ב-AWS ללא תהליך מכירה ארוך, וללא צורך לערב את ארגון ה-IT בחברה שלו". 

המספרים של BigID

214 מיליון דולר - סך הגיוסים מאז ההקמה ב־2016
50 מיליון דולר - היקף סבב הגיוס בינואר 2020
350 מיליון דולר - השווי לפיו בוצע גיוס של 50 מיליון דולר בספטמבר 2019
250 - מספר העובדים שמעסיקה החברה, 100 מהם בישראל