"העבודה מהבית עבדה טוב מהצפוי - היום אנחנו שומרים על שני ימי ברזל מהמשרד"

מנכל"ית אלטמן בריאות, עינת יוזנט רביד, מתייחסת למה עושים כשנוצר ביקוש היסטרי לוויטמינים ותוספי מזון, ונוצר מחסור בחומרי גלם

עינת יוזנט רביד / צילום: עופר חג'יוב
עינת יוזנט רביד / צילום: עופר חג'יוב

עינת יוזנט רביד, מנכ"לית אלטמן בריאות, איך עוברים עליכם ימי קורונה אלה?
קצת כמו ברכבת הרים. כבר עם פרוץ הקורונה היה ברור לנו שהציבור יגיב בדאגה גוברת לבריאותו, ויגבר הביקוש לוויטמינים כמו D ,C ותוספים שיכולים לסייע לחיזוק המערכת החיסונית. בעולם כולו נוצרה דרישה מוגברת לתוספים, ובעקבותיה חוסרים בחומרי גלם.

האתגר שלנו היה להיערך לאספקה סדירה של מוצרים, ושמירה על רציפות ייצור בעולם של כניסה ויציאה מבידוד ובמגבלות התו הסגול. האתגר הניהולי כלל התמודדות עם מתן שירות מרחוק לכל נקודות המכירה, ומעבר לעבודה מרחוק של כל פונקציות המטה.

אז מה עשיתם בפועל?
כבר בתחילת מרץ ביצענו הערכת מצב והכנו תוכנית למצב שהקורונה תהיה איתנו מעל לשנה. את עובדי המטה העברנו לעבודה מהבית תוך כמה ימים וזה עבד מצוין, טוב מששיערנו. החלטנו לא להוציא אף עובד לחל"ת ולווסת בין המחלקות.

בסגר הראשון עובדי השטח עברו לעבוד במחסן במשמרת שנייה, עובדי התעמולה שלא יכולים לקיים פגישות עברו לעבוד בשירות ובייעוץ לקוחות ובאימון לאפליקציית תזונה חדשה, שהייתה בשלבי פיתוח מתקדמים. העברנו את שירות הלקוחות לעבודה מהבית, והרחבנו את המענה הטלפוני לשעות ארוכות יותר.

בנוסף, נכנסנו לפיתוח מואץ של מוצרים רלוונטיים לתקופה. בסוף הסגר הראשון קיימנו סקר בין עובדי המטה לגבי המשך עבודה מרחוק. הבנו שעבודה היברדית עדיפה, בהנחה שנדע למנוע את השחיקה שהחלה. יצרנו מודל של 2:3 - שני ימי "ברזל" במשרדים, תוך שמירה על כל ההנחיות, וימי עבודה מהבית. שילוב בין האפקטיביות בזום לבין פגישות שמאפשרות חשיבה יצירתית, קירבה, אמפתיה ותמיכה הדדית.

לאורך כל התקופה הקפדנו להתקשר ולשוחח לעיתים קרובות עם העובדים מהבית. שלחנו לכולם משחקים של פעם (גומי, חבל וחמש אבנים) וערכת צביעה ויצירה לכל המשפחה, לזמן של שקט, רוגע והפגת מתחים, דברים קטנים שמעלים חיוך.

השראה 1

הספר "המין האנושי - היסטוריה של תקווה" של רוטחר ברחמן. הוא מדגיש את היכולת שלנו כחברה ותרבות לעבוד יחד, את הכמיהה לקשר ולאינטראקציה. בעיניי זה סופר־רלוונטי לתקופה הזו, שמאופיינת בגילויי סולידריות וקהילתיות במיטבן.

השראה 2

קמלה האריס. מנהיגה שפרצה לחיינו לאחרונה. בחרתי בה בזכות הדרך המרשימה שהיא עשתה ומה שהיא עוד תעשה, וגם בזכות היותה מודל לאישה נחושה, חזקה, חייכנית, מלאת ביטחון, שלא מתנצלת על דרכה ועוצמתה.