General Electric | ניתוח

האם הגנרלית של התעשייה האמריקאית תחזור לגדולתה?

מגזר התעשייה, אחד מנפגעי הקורונה הבולטים, מפגין זה כמה חודשים התאוששות מרשימה, והמשקיעים מחפשים בו מניות שטרם עשו מהלך חזק • ג'נרל אלקטריק, שצפויה ליהנות מפירות ההתייעלות הארגונית בה ומהתפתחויות גלובליות כמו חיסון לקורונה, היא כנראה המועמדת הטבעית לכך

ג'נרל אלקטריק/ צילום: רויטרס / Stephane Mahe
ג'נרל אלקטריק/ צילום: רויטרס / Stephane Mahe

בשורות טובות על סיום הפיתוח וקבלת אישור ראשון לחיסון מפני קורונה האיצו את הראלי בשוקי המניות, במיוחד באפיקי השקעה מחזוריים. בשבועות האחרונים ניתן לראות בבירור את מעבר כספי המשקיעים מאפיקים "חסיני קורונה", כמו הטכנולוגיה, הבריאות והצריכה הבסיסית, לסקטורים מוטי גורמי המאקרו ומחזוריות גלובלית, שנכוו קשות בתקופת משבר הקורונה, אך כעת עשויים להתאושש במהירות ובכך להדביק את הפערים, הן מבחינת ביצועי מניות והן מבחינת התמחור.

אחד מהסקטורים המחזוריים שנפגע במידה ניכרת בתקופת המשבר האחרון הוא סקטור התעשיה, המתאפיין ברגישות גבוהה במיוחד למחזור הכלכלי וכן באופי פעילות גלובלי. באופן אולי מפתיע, הסקטור מפגין כבר למעלה מחצי שנה התאוששות מרשימה, על רקע ציפיות לסיום המשבר. התאוששות בכלכלה בפועל אמורה לתמוך במהלך עליות זה. בשלב הנוכחי, עם שיפור רמת הוודאות לגבי הצמיחה בשנה הקרובה, מחפשים המשקיעים את המניות שטרם עשו מהלך חזק, ובכך עשויות להשתתף בשלב הבא של הראלי.

מחיר המניה חזר למאה הקודמת

המניה שיכולה לספק מענה לדרישה זו היא ג'נרל אלקטריק (סימול: GE), שעליה העלינו לאחרונה את המלצתנו במחלקת המחקר של אופנהיימר ל-Outperform, עם מחיר יעד של 12 דולר. החברה היא בין החברות הוותיקות בארה"ב, נוסדה בשנת 1892 והייתה אחת מהנציגות בהרכב הראשון של מדד הדאו היוקרתי.

חברת GE כיכבה לאורך עשורים רבים בצמרת החברות הנסחרות בוול סטריט, ואף הגיעה למעמד של החברה בעלת שווי השוק הגדול בעולם. ואולם, בעקבות נטילת מינוף פיננסי גבוה וסדרת טעויות של ההנהלה הקודמת, ירדה החברה מגדולתה, ומחיר מניית GE חזר שני עשורים לאחור, לרמות של אמצע שנות ה-90.

לפני כשנתיים הגיע לג'נרל אלקטריק מנכ"ל חדש, לארי קאלפ, בעל ניסיון ניהולי מוצלח בחברת התעשיה Danaher, שאותה הוביל במשך העשור הקודם לביצועים עסקיים מרשימים ולהצפת ערך משמעותית לבעלי מניות בחברה.

בתחילת כהונתו ב-GE ערך המנכ"ל החדש סדרת מהלכים ארגוניים, שנועדו להוריד את נטל החוב הגבוה ולהתמקד בפעילות הליבה, עם מכירת פעילויות בעלות סינרגיות נמוכות, כגון פעילות ביופארמה ופיצול פעילות שירותי האנרגיה לחברת Baker Hughes. ביצוע מהלכים אלה הוביל להורדת חוב בכ-25 מיליארד דולר בשנתיים האחרונות (כולל כ-12 מיליארד דולר בשנה הנוכחית, על אף פרוץ משבר הקורונה) ולחיזוק יציבותה הפיננסית של GE.

חברת GE אומנם איבדה את מעמדה המוביל בענף התעשיה מבחינת שווי שוק, אך עדיין מחזיקה בפעילות מגוונת ומדורגת ראשונה בסקטור מבחינת היקף מכירות. הכנסות החברה מתחלקות בין הסגמנט התעשייתי, שכולל בתוכו ארבע חטיבות עסקיות ואחראי על למעלה מ-90% מסך הכנסות GE, ובין הסגמנט הפיננסי, GE Capital, המספק שירותי ליסינג לחטיבות התעשייתיות של עצמה וללקוחות חיצוניים.

החיסון צפוי לאושש את הטיסות

הפעילות התעשייתית של GE מונה ארבע חטיבות. האחת היא חטיבת התעשיה האווירית (Aviation), הצפויה להציג השנה הכנסות של כ-21.5 מיליארד דולר עם שיעור רווח תפעולי של כ-6%. חטיבה זו עוסקת בייצור מנועי מטוסים, והיא אחת משלוש השחקניות המובילות בתחום.

פעילות זו נפגעה במידה קשה במיוחד עקב משבר הקורונה, כאשר הפסקת טיסות הובילה לעצירת ייצור מטוסים ופגעה כתוצאה מכך גם בהזמנות למנועי מטוסים, שצנחו בשיעור חד של כ-50%.

אישור חיסונים נגד נגיף הקורונה צפוי להוביל להתאוששות הדרגתית של שוק התעופה, ובכך לספק מנוף לצמיחה ולשיפור רווחיות של חטיבת המנועים, שהתאפיינה טרם משבר הקורונה ברווחיות הגבוהה ביותר מכלל חטיבות החברה, עם שיעור רווח תפעולי מעל 20%.

החטיבה השנייה היא חטיבת הבריאות (Health Care), הצפויה להציג השנה הכנסות של 17.7 מיליארד דולר, עם שיעור רווח תפעולי של כ-17%, ומהווה כעת את מוקד היציבות בפעילות החברה. החטיבה היא היצרנית המובילה בעולם של מערכות הדמיה רפואית, כולל מערכות רנטגן, אולטרהסאונד, MRI, טומוגרפיה, ניטור ומעקב מטופלים בתחומים שונים.

חטיבת הבריאות אמורה ליהנות מהתקדמות הרפואה הדיגיטלית וממגמות ארוכות-טווח של התבגרות האוכלוסיה, ואילו בטווח הקצר היא עתידה ליהנות מחזרת פעילות מערכת הבריאות לשגרה, וממעבר דגש מערכת הבריאות מטיפול בנגיף הקורונה לשאר הטיפולים.

החטיבה השלישית, חטיבת החשמל (Power), צפויה להציג השנה הכנסות של 17 מיליארד דולר עם רווח תפעולי קטן של 2%. החטיבה מספקת טורבינות וציוד מגוון לתחנות חשמל ופועלת לפי חוזים ארוכי-טווח, עם צבר הזמנות גדול. פעילות החטיבה, שגדלה בעקבות רכישת Alstom הצרפתית, ועברה מאז תהליכי התייעלות, מציגה שיפור ברבעונים האחרונים, שצפוי להימשך גם בשנים הקרובות, ולהביא אותה לשיעור רווח תפעולי של 9% ולתזרים מזומנים חיובי.

ולבסוף, החטיבה הרביעית, האנרגיה הירוקה (Renewable Energy), צפויה להציג השנה הכנסות של 15.5 מיליארד דולר עם הפסד תפעולי של 3%. חטיבה זו מבוססת גם היא על רכישת Alstom ב-2015, ומרכזת את פעילויות האנרגיה הירוקה, בעיקר בתחומי הרוח והמים. עידוד השקעות בתחומי האנרגיה המתחדשת צפוי לספק לחטיבה צמיחה ארוכת-טווח, ולהוביל למעבר לרווחיות ולתזרים מזומנים חיובי.

פעילות GE מבוססת על מכירת ציוד קפיטלי ועל הסכמי שירות במסגרת חוזים ארוכי-טווח, וברבעון האחרון עמד צבר הזמנות החברה על סכום עתק של כ-384 מיליארד דולר. ההנהלה החדשה של GE נקטה צעדי התייעלות והורדת נטל החוב, וכעת החברה ממוצבת היטב כדי ליהנות משיפור בסביבתה העסקית.

בשנת 2022 צפויה GE, להערכתנו, להציג EBITDA מעל 10 מיליארד דולר ותזרים מזומנים חופשי (FCF) מעל 6 מיליארד דולר, והתאוששות מהירה מהצפוי במגזר התעופה עשויה להוביל לשיפור בתחזית זו.

אנו סבורים כי מניית GE, שהציגה לאחרונה התאוששות מרשימה, עדיין מתומחרת בחסר מול סקטור התעשייה, לאחר ירידה של למעלה מ-60% בחמש השנים האחרונות. פעילותה המגוונת של ג'נרל אלקטריק אמורה, לדעתנו, ליהנות במידה מירבית מהתאוששות בצמיחה הגלובלית, ובכך להניב למניית GE תשואה עודפת על פני סקטור התעשייה והשוק הרחב, עבור משקיעים בעלי אופק השקעה ארוך. 

** הכותב הוא אנליסט בכיר במחלקת המחקר של אופנהיימר ישראל. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם