אורות גת תשלם 86 מיליון שקל לקרקע לבניית 180 דירות באשקלון

החברה שבשליטת משפחות כהן ודמרי גברה על עשרות הצעות של חברות אחרות, כחלק ממכרז של רשות מקרקעי ישראל • הזכייה משקפת מחיר קרקע של 477 אלף שקל ליחידת דיור

 

 

אשקלון / צילום: דוברות עיריית אשקלון
אשקלון / צילום: דוברות עיריית אשקלון

חברת אורות גת שבשליטת משפחות כהן ודמרי ושמתמקדת בבנייה בדרום הארץ, זכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בשתי חטיבות קרקע בשכונת "המתנחלים" שבצפון מערב אשקלון. על הקרקע ניתן לבנות 180 דירות.

מדובר במכרז שאינו כולל דירות מסובסדות, ושיצא במתכונת לפיה ההצעה הגבוהה לקרקע זוכה. יצוין כי לפי תוכנית הדיור החדשה "דירה במחיר מופחת", שחילקה את המדינה לשלושה אזורים, ניתן היה להעריך כי באשקלון דווקא יתפרסם מכרז במתכונת אחרת, אלא שגורם ברמ"י הסביר כי הוחלט על מכרז לפי המרבה במחיר, היות ובעיר שווקו בשנים האחרונות אלפי יחידות דיור (יח"ד) במחיר למשתכן.

במכרז הגדול מבין השניים, לקרקע בשטח של 6.5 דונם, הוגשו לא פחות מ-33 הצעות. על מגרש זה ניתן לבנות 108 דירות. ממוצע המחיר במכרז עמד על 13.7 מיליון שקל. במכרז זה גברה אורות גת על יתר ההצעות כשהציעה כ-33 מיליון שקל. על סכום זה יש להוסיף הוצאות פיתוח בגובה של 18.4 מיליון שקל.

במכרז השני לקרקע, בשטח של חמישה דונם, הוגשו 24 הצעות. על המגרש הזה ניתן לבנות 72 דירות. גם כאן אורות גת היא הזוכה כשהעמידה את הצעתה על 21.5 מיליון שקל, עליהם יש להוסיף הוצאות פיתוח בגובה של כ-13 מיליון שקל. בסך הכל תשלם החברה למדינה כ-86 מיליון שקל.

ההצעות הזוכות משקפות מחיר קרקע של 477 אלף שקל ליחידת דיור.

לפי אתר האינטרנט של החברה היא נוסדה ב-2007, וכיום בונה שישה פרויקטים בין היתר בנס ציונה ובקרית גת.