דגמי הבואינג מקס 737 חוזרים להטיס נוסעים בארה"ב

אמריקן איירליינס היא חברת התעופה הראשונה שטסה עם הדגם בארה"ב בטיסה מסחרית שהמריאה ממיאמי לניו יורק • בטיסה היה גם נשיא אמריקן איירליינס • אירופה וסין עדיין לא מאפשרות את החזרת המטוסים לפעילות

מטוסי בואינג מדגם ה- 737 MAX  / צילום: בואינג
מטוסי בואינג מדגם ה- 737 MAX / צילום: בואינג

יום חשוב בענף התעופה: שנתיים מאז שקורקע, מטוס בואינג 737 מקס חזר להטיס נוסעים בארה"ב, זאת לאחר שחברת התעופה הברזילאית GOL הפעילה טיסה מסחרית ראשונה עם הדגם לפני כשבועיים.

אמריקן איירליינס היא חברת התעופה שהפעילה את הטיסה המסחרית הראשונה שהמריאה ממיאמי לניו יורק. טיסה מספר 718 נמשכה כשעתיים וחצי ועל סיפון המטוס שמונה 172 מושבים היו 87 נוסעים בהם גם נשיא אמריקן איירליינס ואנשי צוות נוספים. השבת האמון לנוסעים היא משימה לא פשוטה, וזו דרך לקדם אותה.

דגמי הבואינג 737 מקס שהיו אמורים להיות ה"בסט סלר" של בואינג קורקעו מאז מרץ 2019 בעקבות שתי טיסות קטלניות בהן היו מעורבים דגמי הבואינג מקס 737 ואשר גבו את חייהם של 346 אנשי צוות ונוסעים.

לאחרונה הכריז מנהל התעופה האמריקאי כי הוא מאשר למטוסי הבואינג 737 מקס לשוב ולהטיס נוסעים. אחרי הודעה זו הודיעו רשויות תעופה באירופה ובסין כי הן עדיין לא מאפשרות את החזרת המטוסים לפעילות כך שבשלב זה הטסת הנוסעים מתאפשרת רק בארה"ב. במחצית הראשונה של 2021 אמורות להצטרף חברות נוספות לאמריקה איירליינס. בחודש פברואר אמורה יונייטד איירליינס לשלב את דגמי המטוסים בלו"ז שלה ואחריה גם סאות׳ווסט תצטרף. אמריקן איירליינס החזיקה בצי של 24 מטוסי בואינג מקס 737 לפני שקורקעו.